OPF:CVABKKKO Krizová komunikace - Informace o předmětu
CVABKKKO Krizová komunikace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2024
- Rozsah
- 16/0/0. Přednáška 16 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. - Rozvrh
- Pá 18. 10. 9:45–11:20 A206, Pá 8. 11. 9:45–11:20 A206, Pá 29. 11. 9:45–11:20 A206
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K) && (ROCNIK(2) || ROCNIK(3))
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 25/25, pouze zareg.: 9/25 - Mateřské obory/plány
- Management v sociálních službách (program OPF, B_MSS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty: -s teoretickými znalostmi o krizové komunikaci a potřebami lidí v krizových situacích, seznamit studenty s typickými reakcemi lidí v krizových situacích a druhy vyjednávání a upozornit je na specifika mediální komunikace. Teoretické znalosti předmětu mají vyústit v konkrétní ústní projev studenta.
- Výstupy z učení
- -identifikace krizové komunikace, -identifikace potřeb lidí při mimořádné situaci, -popsat průběh traumatického stresu, -umět naslouchat lidem v mimořádných situacích, -umět řešit konfliktní situace, -bránit se manipulacím, -umět asertivně komunikovat, umět předcházet konfliktům.
- Osnova
- 1. Krizová komunikace, krize a její následky Podstata, definice, psychologie krizových situací, souvislost s jinými vědnými disciplínami. Vývoj, typy krizí, okolnosti vzniku. 2. Potřeby a reakce lidí v krizových situacích, dobrá pověst organizace Druhy emočních stavů a jejich odraz v konkrétní komunikační situaci. Dynamika potřeb a zájmů v krizové situaci, pověst jako komunikační filtr. 3. Zaměstnanci v krizové komunikaci, internetová krizová komunikace Správné nastavení krizové komunikace v krizové situaci. Krizová webová stránka, úloha sociálních médií. 4. Asertivní komunikace, vyjednávání v krizových situacích Charakteristika, definice, praktické příklady. Podstata vyjednávání, druhy vyjednávání, praktické příklady. 5. Mediální komunikace v krizových situacích, krizová komunikace v nátlakových situacích Role, význam, praktické příklady. Podstata, druhy, praktické příklady. 6. Krizová komunikace v sociální oblasti, krizová komunikace ve složitých životních situacích Druhy, způsoby zvládání, aspekty ohrožení. Podstata, druhy, praktické příklady. 7. Příprava konkrétního mediálního výstupu Nácvik mediálního prohlášení a vystoupení v různých médích.
- Literatura
- povinná literatura
- BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore a Janusz KARPETA. Krizová komunikace: Distanční studijní text. 1. vyd. Karviná: SLU OPF, 2019, 131 s. ISBN 978-80-7510-378-9. info
- doporučená literatura
- Vymětal, Š. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha, 2009. info
- Výukové metody
- diskuse, skupinové projekty, prezentace
- Metody hodnocení
- Povinná účast na seminářích 60 %, diskuze na seminářích, průběžný ústní test (20 % hodnocení), průběžný písemný test (20 % hodnocení), závěrečný zápočtový test (60 % hodnocení).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2024/CVABKKKO