OPF:INMBPOBP Objektové programování - Informace o předmětu
INMBPOBP Objektové programování
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2024
- Rozsah
- 1/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radomír Perzina, Ph.D. (přednášející)
Ing. Radomír Perzina, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Radomír Perzina, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Jan Górecki, Ph.D. - Rozvrh
- St 13:05–13:50 B207
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
INMBPOBP/02: St 15:35–17:10 B207, R. Perzina - Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 15/70, pouze zareg.: 0/70 - Mateřské obory/plány
- Manažerská informatika (program OPF, B_MI)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s moderními technikami tvorby programového vybavení, zejména s objektově orientovaným programováním, naučit je vytvářet a používat příslušné datové typy, pracovat s třídami a dynamickými typy, využívat dědičnost a polymorfismus.
- Osnova
- 1. Základy objektového programování
- Historický vývoj programování. Strukturované a objektové programování. Metody návrhu programů. Objektově orientované programovací jazyky. Třídy, objekty, atributy, metody, konstruktory, destruktory. Vlastnosti objektů. Základy práce s Microsoft Visual Studiem. Základní struktura programu v C#.
- 2. Zapouzdření
- Ochrana stavu objektu. Modifikátory přístupu private, protected, public. Přístup k atributům přes metody get a set. Statické metody, statické proměnné. Přístup k instanci třídy z třídy.
- 3. Dědičnost a polymorfismus
- Dědičnost atributů a metod. Konstruktory a dědičnost. Virtuální metody. Přístup k metodám nadřazené třídy. Předdefinované virtuální metody. Abstraktní třídy. Přetypování objektů. Rozhraní. Polymorfismus. Přetěžování operátorů. Indexery.
- 4. Knihovny tříd
- Vytváření knihoven tříd. Využití externích knihoven. Řešení s více projekty. Jmenné prostory. Regiony. Strukturované komentáře. Generování XML dokumentace. Serializace objektů. Uložení stavu objektu do souboru a jeho opětovné načtení.
- 5. Grafické uživatelské rozhraní
- Aplikace typu Windows Forms. Formuláře, komponenty, ovládací prvky. Komunikace mezi ovládacími prvky. Zpracování vstupu od uživatele. Dynamické vytváření ovládacích prvků na formuláři. Vytváření uživatelských formulářů a dialogových oken. Systémové dialogy. Událostně řízené programování. Zpracování výjimek.
- 6. Práce s databázemi
- Přístup k datům, připojení k databázi a datovým zdrojům. Komponenty pro práci s databází. Vytvoření databáze. Zobrazení a editace tabulek. Vizuální formuláře pro práci s daty. Základy jazyka SQL.
- 7. Specifika programovacího jazyka Java
- Rozdíly mezi Jazyky C# a Java. Seznámení s vývojovým prostředím Eclipse. Ladění. Dědičnost, virtuální metody. Přístup k metodám nadřazené třídy. Balíčky a rozhraní.
- Literatura
- povinná literatura
- KAČMÁŘ D. Programujeme .NET aplikace ve Visual Studiu .NET. Computer Press. ISBN 8072265695. info
- ČADA, O. Objektové programování. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2745-5. info
- doporučená literatura
- NAGEL, CH. a kol. C# 2005 - Programujeme profesionálně. New Yersey: Wiley Publishing, Inc., 2007. ISBN 0-7645-7534-1. info
- SHARP, J. a J. JAGGER. Microsoft Visual C# .NET - krok za krokem. Brno: Mobil Media, 2002. ISBN 8086593274. info
- POKORNÝ J. Úvod do .NET FRAMEWORK. Computer Press, 2002. ISBN 8086593169. info
- Informace učitele
- Semestrální projekt, minimálně 70% účast na seminářích, samostatné zpracování příkladů, vyhledávání a zpracování zdrojů na Internetu, zpracování cizojazyčných zdrojů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2024/INMBPOBP