OPF:KOM515S Firemní komunikace - Informace o předmětu
KOM515S Firemní komunikace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2008
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Vydrová (přednášející)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Vydrová (cvičící) - Garance
- PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit posluchače se základními rysy firemní komunikace, její organizací, cíli a prostředky. Studenti jsou seznamováni s teoretickými a praktickými problémy firemní komunikace a způsoby jejich řešení. Seminární složka je zaměřena na nácvik konkrétních dovedností mluvené a psané firemní komunikace.
- Osnova
- Struktura předmětu:
1. Podstata a rysy firemní komunikace
2. Komunikace v malé a střední firmě
3. Komunikační sítě firmy
4. Komunikační kanály a komunikační média
5. Typy firemních komunikátů
6. Standardizace firemní komunikace
7. Prezentace firmy
8. Interkulturní firemní komunikace
9. Komunikační image firmy
10. Komunikační audit firmy
Obsah předmětu:
1. Podstata a rysy firemní komunikace
Rozdíly mezi firemní komunikací a každodenní komunikací, rysy firemní komunikace. Komunikace jako součást soft quality firmy. Optimalizace komunikace firmy, komunikační trénink pracovníků firmy.
2. Komunikace v malé a střední firmě
Specifika komunikace v malé a střední firmě. Problémy komunikace v malé a střední firmě. Optimalizace komunikace v malé a střední firmě.
3. Komunikační sítě firmy
Vztah organizační a komunikační struktury firmy. Typy komunikačních sítí ve firmě, jejich vlastnosti a efektivita. Neoficiální komunikační sítě ve firmě.
4. Komunikační kanály a komunikační média
Základní typy komunikačních kanálů a komunikačních médií ve firemní komunikaci. Přednosti a omezení jednotlivých kanálů a médií. Hierarchie efektivity komunikačních kanálů a médií. Kritéria výběru vhodného média.
5. Typy firemních komunikátů
Základní typy mluvených a psaných komunikátů ve firmě, jejich tvorba a hodnocení. Firemní korespondence. Přímá a zprostředkovaná komunikace. Interní a externí firemní komunikace.
Horizontální a vertikální komunikace.
6. Standardizace firemní komunikace
Význam standardizace ve firemní komunikaci, výhody a nevýhody standardizace. Nácvik mluvených a psaných vzorců komunikačního chování ve firmě.
7. Prezentace firmy
Formy prezentace firmy s ohledem na vytváření komunikačního image firmy. Zásady prezentace firmy. Příprava, realizace a hodnocení prezentace.
8. Interkulturní firemní komunikace
Komunikace v období globalizace. Komunikace v monolingvní a multilingvní firmě. Způsoby překonávání komunikačních bariér v multilingvní firmě. Komunikační struktura multilingvní firmy. Pidgin.
9. Komunikační image firmy
Podstata komunikačního image a identity firmy. Prvky komunikačního image firmy (mluvené a psané). Grafický manuál firmy. Vytváření komunikačního image firmy.
10. Komunikační audit firmy
Pojem komunikační audit. Cíle komunikačního auditu ve firmě. Fáze komunikačního auditu. Techniky komunikačního auditu. Hodnocení výsledků komunikačního auditu.
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média.
- Struktura předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- JANDA, P. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-2470781-0. info
- HARGIE, O., TOURISH, D. Handbook of Communication Audits for Organisations. New York, 2002. ISBN 0-415-18642-0. info
- HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5. info
- doporučená literatura
- CLUTTERBUCK, D., HIRST, S. Talking Business. Oxford, 2003. ISBN 0-7506-5499-6. info
- ARGENTI, P., FORMAN, J. The Power of Corporate Communication. London: McGraw Hill, 2002. ISBN 0-07-137949-5. info
- HORÁKOVÁ, I., STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H. Firemní komunikace. Praha, 2000. ISBN 80-85943-99-9. info
- CZERNIAWSKA, F. Corporate Speak. The use of Language in Business. MacMillan London, 1997. ISBN 0-333-67477-4. info
- PLAMÍNEK, J. Řešení konfliktů a umění rozhodovat. Praha, 1994. ISBN 80-85794-14-4. info
- STALLARD, J, SMITH, R., PRICE, S. Business Communication. Illinois, 1989. ISBN 0-256-03169-X. info
- BOOTH, A. Communication Audits and UK Survey. London, Taylor Graham, 1986. ISBN 0-947568-09-03. info
- Informace učitele
- Během výuky budou zadány dva průběžné testy a seminární práce. Uvedené aktivity jsou bodově ohodnoceny. Absolvování kurzu je uzavřeno zkouškou. Výsledná známka je dána součtem získaných bodů ze všech aktivit a výsledku závěrečné zkoušky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/KOM515S