OPF:MAR115S Marketing in Central Europe - Informace o předmětu
MAR115S Marketing in Central Europe
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2009
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. František Němec, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- The course objective is to develop a framework of general marketing and particularly of service marketing. The traditional marketing mix which applies to manufactured goods does not work for services. It defines the service product and assesses the impact service characteristics of service marketing. The course explains the interface between human resource management and marketing, service encounters, managing fluctuation of demand and pricing. Attention is paid to communication of product characteristics to customers. The importance of relationship marketing and information management is also stressed.
- Osnova
1. General Marketing Concept
2. Marketing background, Expansion into the European Market, European consumer's behaviour
3. Developing consumer products for central European markets
4. Pricing for central European markets
5. The central European distribution system
6. Marketing Communications in central European countries
7. Personal selling and negotiations in central European markets
8. International Marketing of Services
9. Researching European markets
10. Case studies
11. Case studies
12. Knowledge examination
- Literatura
- povinná literatura
- CATEORA, P. R.,GHAURI, P.N. International Marketing. 1. ed. London: McGraw-Hill International Limited, 2000. ISBN 0256-23654-2. info
- doporučená literatura
- BLYTHE, J. Essentials of Marketing Communications. Prentice Hall, 2005. ISBN 0 273 65858 1. info
- RUGMAN, M., HODGETTS, R. M. International Business. Harlow: Pearson Education Limited, 2003. ISBN 0-273-67374-2. info
- VAREY, R. J. Marketing Communication. London: Routledge, 2002. ISBN 0-415-23040-3. info
- JANEČKOVÁ, L. Service Marketing. Doing Business in Central Europe. Karviná: SU OPF, 2002. info
- Informace učitele
- Seminar thesis, participation on course work, final test.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/MAR115S