OPF:PEMBPKRM Kreativní myšlení - Informace o předmětu
PEMBPKRM Kreativní myšlení
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PEMBPKRM/01: Út 13:05–14:40 A111, M. Klepek
PEMBPKRM/02: Út 8. 10. 8:55–9:40 D036, M. Klepek - Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 39/40, pouze zareg.: 0/40 - Mateřské obory/plány
- Digitální business (program OPF, B_DB)
- Inovativní podnikání (program OPF, B_IP)
- Cíle předmětu
- Tento kurz se zaměřuje na rozvoj kreativity a tvůrčího myšlení s důrazem na praktické techniky a nástroje pro generování a hodnocení nápadů. Studenti se naučí využívat různé formy myšlení, jako je konvergentní a divergentní myšlení, a osvojí si techniky pro budování kreativních návyků. Kurz také pokrývá využití kreativity v podnikání a marketingu, metody organizace a prezentace nápadů, a systematické přístupy jako Design Thinking. Důraz je kladen na vytváření a podporu kreativního prostředí v organizacích, kde se generování nápadů odměňuje a inteligentní selhání je považováno za součást procesu učení.
- Osnova
- 1. Podstata kreativity a tvůrčího myšlení
- Typy inteligence a typologie faktorů ovlivňujících kreativní kapacitu jedince a týmu. Konvergentní a divergentní myšlení. Kreativní a kognitivní tréning. Měřitelná kritéria kreativity, atributy kreativity. Přehled nejčastějších mýtů o kreativitě.
- 2. Tvorba kreativních návyků a rozvoj představivosti
- Mindfulness a flow. Techniky pro soustředění a meditaci. Budování kreativních návyků. Úloha podvědomí při kreativitě a základy neurolingvistického programování (NLP).
- 3. Kreativita v podnikání a marketingu
- Kreativita jako proces. Úloha zvídavosti při formování podnikatelských nápadů. Kreativita v marketingové komunikaci. Paradox struktury, alternace problému a změna hranic zadání. Laterální myšlení.
- 4. Záznam, organizace a prezentace nápadů
- Žurnál s nápady (idea journal), záznam hlasu, myšlenkové mapy, story board, mood board, moderní aplikace pro uchovávání poznámek. Východiska kreativní prezentace a základy vizualizace.
- 5. Techniky generování, zpracovávání a hodnocení nápadů
- Brainstorming a brainwriting jako nástroje podpory divergentního myšlení pro vytváření velkého množství nápadů v krátkém čase. Posuzování a vyhodnocování nápadů. Metody prototypování, iterace, experimentu, validace. Úloha inspirace a přijímání zpětné vazby v tvůrčím procesu.
- 6. Metody a rámce pro podporu kreativity
- Systematické metody tvorby nových řešení: Design Thinking, Design Sprint, Human Centred Design, TRIZ. Strategie modrých oceánů. Heuristiky při tvůrčím řešení problémů.
- 7. Kultivace kreativního prostředí v organizaci
- Vliv hmotného a nehmotného prostředí na kreativitu. Motivační systém a odměňování aktivit generování nápadů v organizaci. Podpora kultury inteligentního selhávání jako nástroj prevence snižování sebevědomí zaměstnanců. Řízení tvůrčích projektů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2024/PEMBPKRM