OPF:PEMBPMAG Marketing - Informace o předmětu
PEMBPMAG Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2023
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Daniel Kvíčala, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh
- Út 10:35–12:10 VS
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && (ROCNIK(2) || ROCNIK(3))
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné vstupní podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 66 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/66, pouze zareg.: 0/66 - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky o podstatě a fungování současného marketingu. V první části jsou vysvětleny základní pojmy a principy marketingu. Další část je věnována analýze marketingového prostředí, řízení marketingových informací a charakteristice spotřebního trhu a B2B trhů, jejich chování a rozhodovacím procesům, které na těchto trzích probíhají. Nosná část předmětu je zaměřena na charakteristiku jednotlivých nástrojů marketingového mixu - produktu, ceny, dostupnosti a nástrojů marketingové komunikace. Závěrečná kapitola přibližuje problematiku marketingové strategie a řízení značky.
- Výstupy z učení
- Nerelevantní
- Osnova
- 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
2. Marketingové prostředí
3. Zabezpečování marketingových informací
4. Analýza B2B trhů a konkurence
5. Analýza spotřebních trhů
6. Segmentace trhu, Targeting a Positioning
7. Cena a cenová politika
8. Dostupnost produktu a distribuční politika
9. Marketingová komunikace
10. Produkt a produktová politika
11. Příprava marketingových strategií a plánů
12. Řízení značky
- 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- doporučená literatura
- MATUŠÍNSKÁ, K., STOKLASA, M. Marketing in Theory and Practice. Karviná: OPF Karviná, 2012. info
- KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing Management.14th. 2012. ISBN 978-0-13-210292-6. info
- KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J. a ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. evropské. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Kombinovaná zkouška
- Informace učitele
- Požadavky na studenta: povinná aktivní účast na seminářích.
Hodnotící metody: minimálně 60 % (aktivita během semestru 20% hodnocení), písemný průběžný test (20% hodnocení), kombinovaná zkouška (60% hodnocení).
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 37 Přednáška 39 Zkouška 40 Celkem 116 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2023/PEMBPMAG