OPF:PEMNKMKT Strategický marketing - Informace o předmětu
PEMNKMKT Strategický marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2024
- Rozsah
- 16/0/0. Přednáška 16 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh
- Pá 18. 10. 13:05–14:40 A111, Pá 8. 11. 13:05–14:40 A111, Pá 29. 11. 13:05–14:40 A111
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(N) && FORMA(K)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 43 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 25/43, pouze zareg.: 0/43 - Mateřské obory/plány
- Manažerská informatika (program OPF, N_MI)
- Osnova
- 1. Úvod do strategického marketingu - obecný úvod do marketingu, jeho definice, vývoj, současný stav a trendy ovlivňující celosvětové spotřební chování. Základní opakování nutných pojmů pro další využití v tomto předmětu. Vymezení strategického marketingu, jeho vývoje, současného stavu a budoucích trendů.
2. Plátna obchodních modelů - vymezení obchodních modelů a jejich využitelnost při plánování strategií. Business Model Canvas – plátno obchodního modelu, Lean Canvas – štíhlé plátno, Value Proposition Canvas – plátno poskytované hodnoty. Vliv externích faktorů a faktoru času při práci s plátny. Design pláten, jejich testování a hodnocení.
3. Marketingové situační analýzy - vymezení marketingového prostředí. Podrobná charakteristika analýz využitelných pro makroprostředí, vnější a vnitřní mikroprostředí. Od PEST po STEER, 3C – zákazníci, konkurenti, spolupracovníci, SWOT, BCG a GE. Zmíněny jsou také specifické analýzy nutné pro hlubší pochopení zkoumaných jevů.
4. Úvod do firemních trhů - vymezení firemních trhů, B2B – Business to Business. Základní charakteristika B2B, odlišnosti od B2C, principy nakupování na B2B, typy B2B. Současný stav B2B trhů v ČR, nové trendy.
5. Strategie a plánování - vymezení strategie, marketingového strategického řízení a plánování. Definice vize a mise v rámci marketingového strategického řídícího procesu. Strategické cíle, jejich tvorba. Cílové skupiny.
6. Strategie podle marketingového mixu - produkt a produktová politika. Strategické cíle v oblasti produktu, produktové strategie, základní a pokročilé koncepty. Cena a cenová politika. Strategické cíle v oblasti ceny, cenové strategie a taktiky. Distribuce a distribuční politika. Strategické cíle v oblasti distribuce, distribuční strategie. Marketingová komunikace a komunikační politika. Strategické cíle v oblasti komunikace, komunikační strategie.
- 1. Úvod do strategického marketingu - obecný úvod do marketingu, jeho definice, vývoj, současný stav a trendy ovlivňující celosvětové spotřební chování. Základní opakování nutných pojmů pro další využití v tomto předmětu. Vymezení strategického marketingu, jeho vývoje, současného stavu a budoucích trendů.
- Literatura
- povinná literatura
- SHARP, B. Jak se budují značky. Praha: Edice Knihy Omega, 2019. ISBN 978-80-7585-911-2. info
- STOKLASA, M. a J. RAMÍK. Strategický marketing. Karviná: SU OPF, 2016. ISBN 978-80-7510-217-1. info
- doporučená literatura
- DIB, Allan. Marketingový plán na jednu stránku: nejrychlejší cesta k penězům. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2591-3. info
- Metody hodnocení
- Hodnotící metody: průběžný písemný test (30 % hodnocení), závěrečná písemná zkouška (70 % hodnocení).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2024/PEMNKMKT