KCJ455S CJ 2 - Španělština

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2007
Rozsah
1/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Předmět nadále rozšiřuje znalosti obchodního jazyka potřebných při řešení úloh v oblasti obchodu. Po absolvování předmětu jsou posluchači schopni diskutovat s rodilým mluvčím na běžná i profesní témata. Posluchači rozumí hlavním myšlenkám složitějších textů jak s konkrétními, tak abstraktními náměty, jsou schopni obhájit či vyvrátit určitý názor apod. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu, reálií a typického jednání a chování aktérů daného kulturního společenství s ohledem na interkulturní dimenze. Pozornost je věnována z velké části nácviku obchodní korespondence.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. El turismo
    2. El mundo laboral
    3. Los seguros
    4. La industria
    5. Extranjero
    6. Realidades europeas
    7. La carta comercial
    8. Otros tipos de cartas
    Obsah předmětu:
    1. El turismo
    Tipos de empresas y profesiones relacionadas con el turismo. El turismo en Espanq:
    Expresar la impersonalidad. Expresar relaciones temporales.
    2. El mundo laboral
    Anuncios de trabajo. El mercado laboral. Solicitud de empleo. Curriculum vitae.
    Los tiempos de la narración. Expresar una opinión.
    3. Los seguros
    Tipos de seguro. Anuncios publicitarios de seguros. Solicitud de seguro.
    El condicional. Expresar probabilidad o improbabilidad.
    4. La industria
    Tipos de industrias. Los productos que se fabrican en Espana. Los consumidores espanoles.
    Situar hechos en el tiempo.
    5. Extranjero
    Política y comercio exterior, las relaciones exteriores y contactos, mercado extranjero
    6. Realidades europeas
    Las naciones de Unión európea, la comunicación en Európa, las diferencias interculturales
    7. La carta comercial
    El encabezamiento, el membrete, la fecha, la dirección interior, asunto u objeto, referencias, línea de atención, cuerpo de la carta, cierre o complementos, cartas de solicitud
    8. Otros tipos de cartas
    Cartas de pedido, de reclamación, de quejas, de relaciones con la banca, de relaciones con las companías de seguro, de relaciones con los servicios públicos

    V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média. K dispozici jsou studentům internetové stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobné informace k danému předmětu a doplňkové materiály. Dále mají studenti možnost využívat slovníky na internetu, např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz .
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů jako minimum.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1991, léto 1992, léto 1993, léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2008.