OPF:MAR011S Nákupní marketing - Informace o předmětu
MAR011S Nákupní marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2007
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Vaštíková (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Nákupní marketing musí v tržní ekonomice vycházet z jiného úhlu pohledu než-li marketing prodeje. Musí se zaměřit se na odlišnosti nákupního procesu na trzích organizací. Cílem předmětu je seznámit posluchače s používáním specifických metod, které jsou využívány v nákupním procesu na průmyslových trzích. Budou objasněna specifika instrumentaria nákupního marketingu a nákupních strategií.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Nákup a uplatnění marketingové filosofie
2. Všeobecná charakteristika nákupních trhů organizací
3. Základní modely procesu nákupu
4. Nové trendy v modelování nákupního chování organizací
5. Nástroje a metody nákupního marketingu
6. Nákupní marketingový výzkum trhu
7. Marketingové strategie nákupu
8. Analýza, stanovení a prognózování potřeb
9. Rozhodování o dodavateli
10. Nákupní logistika
11. Osobnost nákupce
12. Organizace nákupu.
Obsah předmětu:
1. Nákup a uplatnění marketingové filosofie
Postavení nákupu v podniku. Hlavní faktory působící na chování odběratelů při nakupování.
2. Všeobecná charakteristika nákupních trhů organizací
Charakteristika zásobovací činnosti. Funkce a úkoly zásobování. Specifika nákupních trhů průmyslových organizací, obchodních organizací a vládních trhů.
3. Základní modely procesu nákupu
Modely nákupního chování ve výrobní sféře. Procesní nákupní modely. Systémové nákupní modely.
4. Nové trendy v modelování nákupního chování organizací
Nákupní centrum, složení a funkce. Induktivní nákupní modely. Interaktivní modely nákupního procesu
5. Nástroje a metody nákupního marketingu
Informační mix. Produktový mix a mix kvality. Dodavatelský a kontraktační mix. Cenový mix. Logistický a dodávkový mix. Komunikační mix.
6. Nákupní marketingový výzkum trhu
Informace pro rozhodování v nákupní činnosti. Zdroje informací na trhu nabídky. Sekundární a primární nákupní marketingový výzkum. Informační systém nákupu.
7. Marketingové strategie nákupu
Tvorba a fáze strategického nákupního dokumentu. Situační analýza, SWOT analýza. Specifické nákupní strategie.
8. Analýza, stanovení a prognózování potřeb
Metody klasifikace produktů, metoda ABC a další. Plánování materiálové spotřeby. Metody prognózování materiálových potřeb.
9. Rozhodování o dodavateli
Metody hodnocení dodavatelů, výběr kritérií. Scoring modely volby dodavatelů. Kvalita v procesu nákupu.
10. Nákupní logistika
Podstata nákupní logistiky. Moderní směry v nákupní logistice. Operativní plánování a řízení nákupu.
11. Osobnost nákupce
Specifika osobního nákupního jednání. Vlastnosti nákupce. Průběh a strategie obchodního jednání.
12. Organizace nákupu
Míra centralizace a decentralizace nákupu. Motivace pracovníků. Elektronické nakupování.
Využití elektronických médií:
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci mohou být využívána elektronická média.
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Požadavky na absolvování předmětu:
Student vypracuje seminární práci, kterou obhájí v dohodnutém termínu v rámci seminárních cvičení a odevzdá do konce zápočtového týdne. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Seminární práce, její hodnocení, bude součástí celkového hodnocení studenta z daného předmětu. Předmět je ukončen ústní zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2007/MAR011S