KCJ364 Francouzština pro hotelnictví a cestovní ruch - 4. část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - A 2.2 mírně pokročilí V jednotlivých lekcích je věnována pozornost nácviku všech hlavních typů komunikace v písemném obchodním styku dle zvyklostí francouzské obchodní korespondence. Procvičuje se vnitřní forma obchodního dopisu, jeho charakteristické vazby, obraty, úvodní a závěrečné formulace, kterými se obchodní korespondence výrazně liší od soukromého dopisu.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Struktura obchodního dopisu
    2. Žádost
    3. Nabídka
    4. Objednávka
    5. Potvrzení přijetí objednávky
    6. Dodávka
    7. Platba
    8. Opoždění zásilky
    9. Reklamace
    10. Upomínka
    11. Žádost o zaměstnání

    Obsah předmětu:
    1. Struktura obchodního dopisu
    Datum, oslovení, vlastní obsah dopisu, závěrečná formule, podpis, přílohy

    2. Žádost
    Jak získat adresu, proč žádat nabídku, žádat podrobnosti, poskytnout reference, naznačit možnost
    zadat objednávku
    3. Nabídka
    Úvodní formulace, ceny a slevy, dodací podmínky, platební podmínky, pevná nabídka, nezávazná nabídka, slevy z cen (rabat, sleva, srážka, věrnostní rabat,bonus)
    4. Objednávka
    Úvodní formulace, stanovení podmínek a dalších pokynů, závěrečné formulace, zrušení objednávky, odmítnutí,
    5. Potvrzení přijetí objednávky
    Potvrzení o přijetí objednávky, odmítnutí objednávky
    6. Dodávka
    Zpráva o odeslání faktury a žádosti o úhradu, údaje na fakturách
    7. Platba
    Přijetí zboží, faktur, placení / úhrada, omyly na fakturách, přijetí platby, chyby v placení
    8. Zpoždění zásilky
    Oznámení o zpoždění dodávky, stížnosti týkající se prodlení v dodávce, odpovědˇprodejce
    9. Reklamace
    Přijetí reklamace, odmítnutí reklamace
    10. Upomínka
    Připomenutí zaplacení, odpovědˇdlužníka, přijetí nebo odmítnutí odkladu
    11. Žádost o zaměstnání
    Sestavení životopisu, žádosti o zaměstnání

    V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci lze využít cizojazyčných slovníků na internetu: http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
Literatura
    povinná literatura
  • SACHS, R. Francouzská obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 8085784-84-X. info
    doporučená literatura
  • DESCOTES, C. Pratique de la Communication Commerciale en Francois. Grenoble, 1990. ISBN 2706103507. info
Informace učitele
Během semestru se píše jeden průběžný test na 20 bodů, druhý průběžný test je zaměřen na testování výslovnosti (20 bodů). V případě účasti na studijní cestě do Francie bude uznán ústní test, a to po předložení předem zadaných úkolů.
Závěrečný zápočtový test obsahuje 60 bodů. Pro získání zápočtu je potřeba alespoň 60% úspěšnost.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1991, léto 1992, léto 1993, léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/KCJ364