MAR101M Strategický marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
3/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bednarčík (přednášející)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Strategický marketing navazuje a rozvíjí poznatky z předmětu marketing a z předmětu management. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
Osnova
  • Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
    1. Podstata a obsah strategického marketingu
    2. Vývoj strategického marketingu
    3. Vývoj systému strategického marketingu
    4. Vybrané funkce strategického marketingu
    5. Vyhledávání strategických příležitostí
    6. Tvorba strategických marketingových programů
    7. Prostředí ovlivňující strategický marketing
    8. Uplatnění strategického marketingu při vytváření konkurenční strategie
    9. Implementace strategického marketingu do praktické činnosti firmy
    10. Strategický marketing a informační management
    11. Aplikace strategického marketingu
    12. Organizační modely marketingového managementu na podporu strategické orientace
    firmy
    13. Mezinárodní strategický marketing a jeho uplatňování.
Literatura
    povinná literatura
  • H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
  • SANDFORD, K. Fruhen mit Liebe. Bern: Fischer media, 1999. ISBN 3-85681-445-0. info
  • SOUČEK, Z. , MAREK, J. Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-93-3. info
  • PITRA, Z. Inovační strategie. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80 7169-461-4. info
  • SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Informace učitele
Požadavky na absolvování předmětu:
Vypracování projektu nebo eseje dle zadání vyučujícího v rozsahu cca 10 hodin práce studenta. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Odevzdání projektu do konce zápočtového týdne. Podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání projektu. Jeho hodnocení je součástí celkového hodnocení studenta z daného předmětu. Předmět v modulu navazující magisterské specializace je ukončen zápočtem.

Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009.