MARK005 Marketingová korespondence

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
Přednáška 10 HOD/SEM, Seminář 2 HOD/TYD. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
Osnova
  • Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
    1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
    2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
    3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
    4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
    5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
    6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
    7. Tvorba reklamních textů
    8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
    9. Korespondence na pracovním trhu
    10. Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
    11. Osobní dopisy řídících pracovníků
    12. Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
Literatura
    povinná literatura
  • STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
  • ČSN 01 69 10 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovaných textovými editory. Praha: Český normalizační institut, 1997. info
  • KULDOVÁ, O., FLEISCHMANNOVÁ, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. Praha: Fortuna, 1995. ISBN 80-7165-192-X. info
  • ŠTIKOVÁ, S. Obchodní korespondence I. Plzeň: Korespondent, 1993. info
  • ŠTIKOVÁ, S. Obchodní korespondence II. Plzeň: Korespondent, 1993. info
    doporučená literatura
  • SACHS, R. Deutsche Handelskorrespondenz. Ismaning: Hueber Verlag, 2001. ISBN 3-19-001662-3. info
  • NAGYOVÁ, J. Marketingová komunikace není pouze reklama. Praha: VOX, 1999. ISBN 80-86324-00-1. info
Informace učitele
Studenti odevzdají předepsanou seminární práci ve stanoveném termínu a její hodnocení bude součástí písemné zkoušky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009.