MARPCST Cenová strategie a taktika

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Marta Wilczková (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Seznámit posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Předmět objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu.
Osnova
  • Předmět seznamuje posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Předmět objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu.
    1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
    2. Strategie a plánování cenové tvorby
    3. Stanovení ceny pro nové výrobky a služby, cenová tvorba produkčních řad
    4. Změny cen a cenová tvorba v podmínkách nejistoty
    5. Proces prognózování cen
    6. Cenová tvorba v organizacích služeb
    7. Ceny na mezinárodních trzích
    8. Ekonomie a cenová tvorba
    9. Funkce nákladů v tvorbě cen
    10. Analýza nákladů aktivit organizace
    11. Řízení nákladů
    12. Tvorba cen a právní aspekty
    13. Aktuální problémy cenové tvorby

Literatura
    povinná literatura
  • DOYLE, D., P. Strategické řízení nákladů. Praha: ASPI, 2002. ISBN 80-7357-189-7. info
  • JANEČKOVÁ, L., MECHÚR, R. Cenová strategie a taktika. Karviná: OPF SLU, 1997. ISBN 80-85879-65-4. info
  • HANNA, N., DODGE, H., R. Pricing. Zásady a postupy tvorby cen. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-34-4. info
    doporučená literatura
  • STEPHEN, L., MONTGOMERY. Profitable Pricing Strategies. Praha: Economia, 2007. ISBN 1210-0714. info
  • NĚMEC, V. Ekonomika výrobních živností a malých podniků. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-57-2. info
  • NAGLE, T., T., HOLDEN, R., K. The Strategy And Tactics Of Pricing - A Guide To Profitable Decision Making. Prentice Hall, 1995. info
  • HIRSHLEIFER, J. Price Teory and Aplications. Prentice Hall, 1984. info
Informace učitele
seminární práce, 70% účast na seminářích, zápočtový test
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013.