OPF:MARPEKO Ekonomika obchodu - Informace o předmětu
MARPEKO Ekonomika obchodu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2008
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- ( MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing ) && ( MPENOP Nauka o podniku || MPKNOP Nauka o podniku || MPPNOP Nauka o podniku || PEMENOP Nauka o podniku || PEMKNOP Nauka o podniku || PEMPNOP Nauka o podniku )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Firemní finance (program OPF, B_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Předmět seznamuje s úlohou a funkcemi obchodu a jeho vztahem k národnímu hospodářství v tržní ekonomice. Součástí je přehled maloobchodních prodejních jednotek, jejich životní cyklus a rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem. Studenti si osvojí problematiku fungování obchodně provozní jednotky, jejího okolí a rozvoje maloobchodní sítě z územního hlediska a systémového pojetí obchodní technologie. Teorie a praxe maloobchodního prodeje je rozvedena a zaměřena na jeho řízení se zdůrazněním na techniku a psychologii prodeje včetně kontrolních činností.
- Osnova
- Předmět seznamuje s úlohou a funkcemi obchodu a jeho vztahem k národnímu hospodářství v tržní ekonomice. Součástí je přehled maloobchodních prodejních jednotek, jejich životní cyklus a rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem. Studenti si osvojí problematiku fungování obchodně provozní jednotky, jejího okolí a rozvoje maloobchodní sítě z územního hlediska a systémového pojetí obchodní technologie. Teorie a praxe maloobchodního prodeje je rozvedena a zaměřena na jeho řízení se zdůrazněním na techniku a psychologii prodeje včetně kontrolních činností.
1. Význam a postavení obchodu v rámci národního hospodářství
2. Stručný vývoj čs. obchodu
3. Řešení technologie obchodního provozu -1. část
4. Řešení technologie obchodního provozu - 2. část
5. Systémy řízení maloobchodu, velkoobchodu a logistiky -1.část
6. Systémy řízení maloobchodu, velkoobchodu a logistiky - 2. část
7. Skladování ve velkoobchodních skladech
8. Osídlení jako základna územní organizace obchodního podnikání
9. Maloobchodní síť a principy řešení a uspořádání maloobchodní sítě
10. Teorie a praxe maloobchodního prodeje - zřízení prodejny
11. Úvod do řízení maloobchodního prodeje
12. Psychologie a technika prodeje.
13. Základní legislativa v obchodním podnikání a kontrolní orgány činné v obchodě.
- Předmět seznamuje s úlohou a funkcemi obchodu a jeho vztahem k národnímu hospodářství v tržní ekonomice. Součástí je přehled maloobchodních prodejních jednotek, jejich životní cyklus a rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem. Studenti si osvojí problematiku fungování obchodně provozní jednotky, jejího okolí a rozvoje maloobchodní sítě z územního hlediska a systémového pojetí obchodní technologie. Teorie a praxe maloobchodního prodeje je rozvedena a zaměřena na jeho řízení se zdůrazněním na techniku a psychologii prodeje včetně kontrolních činností.
- Literatura
- povinná literatura
- STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: SU OPF, 2005. ISBN 80-7248-296-3. info
- STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: OPF SU, 2003. ISBN 80-7248-192-4. info
- CIMLER, P. Retail management (vybrané kapitoly). Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
- BÖHM, I. Dobře zařízený obchod, předpoklad úspěchu. Ostrava: SAGIT, 1991. ISBN 80-900336-4-4. info
- doporučená literatura
- GITMAN, L., MCDANIEL,C. The Future of Business. Cincinnati: SouthWestern College Publishing, 2002. ISBN 0-324-1212575-5. info
- STARZYCZNÁ,H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). Ostrava: VŠB - TU doktorská disertační práce, 1999. info
- COX, R. Jak dobře vést vlastní prodejnu. Praha: Managemenst Press, 1995. info
- MARHOUNOVÁ a KOL. Obchodní činnosti. Ostrava: VŠB-TU, 1992. ISBN 80-7078-109-2. info
- JINDRA, J. Obchodní logistika. Praha: VŠE, 1992. ISBN 80-7079-806-8. info
- GRETZ, K., F., DROZDEK, L., K. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-103-1. info
- BURSTINER, I. Základy maloobchodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-55-4. info
- Informace učitele
- 70% účast na seminářích, zpracování projektu maloobchodní jednotky a jeho obhájení, písemná forma zkoušky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/MARPEKO