MARPPCK Provoz cestovní kanceláře

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
2/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Milan Němčanský (přednášející)
Ing. Milan Němčanský (cvičící)
Garance
Ing. Milan Němčanský
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Základem předmětu je aplikace teoretických znalostí z odborných předmětů pro praxi cestovních kanceláří. Studenti projdou fiktivní prací cestovní kanceláře od jejího založení, marketingového plánu činnosti, přes její činnost, spolupráci s dodavateli služeb, komunikaci s klientelou, práci s průvodci i vztahy s touroperátory a prodejními agenturami až k uzavření cestovní kanceláře.
    1. Založení CK.
    2. Organizace a řízení cestovní kanceláře.
    3. Výzkum trhu v cestovní kanceláři.
    4. Příprava produktu.
    5. Příprava prodeje.
    6. Marketingová komunikace.
    7. Prodej.
    8. Osobnost průvodce.
    9. Vyhodnocení a vyúčtování akce.
    10. Vyhodnocení a plán rozvoje CK.
    11. Touroperátorská činnost a práce prodejní agentury.
    12. Zrušení CK.
Literatura
    povinná literatura
  • NĚMČANSKÝ, M.,. Analýza a kalkulace v cestovním ruchu. Karviná: OPF SU, 2001. ISBN 80-7248-094-4. info
  • KOLEKTÍV. Služby a cestovný ruch. Súvislosti, špecifiká, cesta rozvoja. Bratislava: SPRINT, 2001. ISBN 80-88848-78-4. info
  • ČERTÍK, M. a kolektiv. Cestovní ruch. Vývoj,organizace a řízení. Praha: OFF, 2000. ISBN 80-238-6275-8. info
  • ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1999. info
  • GÚČIK, M., PATÚŠ, P. Cena a cenová politika v hotelierstve a pohostinstve. B. Bystrica: EF UMB, 1997. ISBN 80-967649-2-6. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Management cestovního ruchu. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-18-2. info
  • KUNEŠOVÁ, E., NEDVĚDOVÁ, A. Technika cestovního ruchu. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85623-32-3. info
  • ORIEŠKA, J. Technika cestovního ruchu. Praha: IdealServis, 1991. ISBN 80-900880-6-6. info
    doporučená literatura
  • OBŮRKOVÁ, E. Kongresová turistika na Jižní Moravě. Brno: Jihomoravský kraj, 2006. ISBN 80-239-7513-7. info
  • RAŠI, Š. Marketing podniku cestovného ruchu. B.Bystrica: EF UMB, 2003. ISBN 80-8055-842-6. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Odvětví cestovního ruchu. Vybrane kapitoly 1 a 2. Karviná: OPF SU, 1999. ISBN 80-7248-034-0. info
  • MELICHÁREK, M. Řešení modelových situací v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 1999. ISBN 80-901462-2-8. info
  • ORIEŠKA, J. Služby cestovného ruchu. B. Bystrica:EF UMB, 1998. ISBN 80-8055-110-3. info
  • KASPAR, C. Úvod do manažmentu cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-3-9. info
  • KASPAR, C. Základy cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-5-5. info
  • BAKALÁŘ, E., KOPSKÝ, V. I dospělí si mohou hrát. Praha: MF, 1990. info
Informace učitele
seminární práce, 70% účast na seminářích, zápočtový test.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/MARPPCK