OPF:KCJKK055S CJ 2 - Angličtina - Informace o předmětu
KCJKK055S CJ 2 - Angličtina
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2009
- Rozsah
- Přednáška 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Mgr. Emil Horký, PhD. (přednášející) - Garance
- Mgr. Emil Horký, PhD.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Zlepšení čtecích dovedností a porozumění cizojazyčnému textu. Seznámení s různými technikami čtení. Práce s různými typy textů (publicistické, populárně vědecké a odborné), různé techniky čtení (scanning, skimming, intensive reading), rozšiřování běžné i odborné slovní zásoby. Zvýšení rychlosti čtení a chápání obsahu čteného textu, rozšíření běžné i odborné slovní zásoby. Schopnost porozumět odbornému textu, vyvozovat správné závěry a správně text interpretovat, shrnout text ústně i písemně.
- Osnova
- 1. Funkční styly a pragmatické složky textu
2. Analýza odborného textu
3. Teoretický výklad různých čtecích technik
4. Teorie účinného čtení, intenzívní čtení
5. Skimming, scanning, struktura textu
6. Racionální čtení
7. Čtení pro řešení problémů
8. Slovní zásoba, obohacování slovní zásoby, hledání synonym/antonym v textu, odhad
významu z kontextu
9. Frazeologie, úvod do idiomů
10. Rekonstrukce textu, strategie překladu, resumé delšího textu
Texty, na kterých budou procvičovány znalosti a dovednosti prezentované v teoretické části, budou pokrývat následující oblasti:
1. Hospodářství - strategie a ukazatele růstu, fúze, globalizace, ekologie
2. Marketing - marketingové studie, reklama, veletrhy, nadnárodní řetězce
3. Trh práce - zaměstnanost, rekvalifikace, povolání, kariéra
4. Turismus - trendy, volný čas, životní styl
5. Zahraničí - zahraniční politika a obchod, obchodní vztahy a kontakty, trhy
6. Media - tisk, nakladatelství, televize, zábavný a hudební průmysl, Internet a eCommerce
7. Věda a technika - nové vývojové trendy, objevy, vynálezy
8. Kultura - divadlo, film, literatura, hudba
- 1. Funkční styly a pragmatické složky textu
- Literatura
- povinná literatura
- Autentické materiály z tisku zpracovány formou e-learning. info
- EDIGER, A. PAVLIK, CH. Reading connections. Oxford: OUP, 2002. ISBN 0-19-435825-9. info
- doporučená literatura
- GREENALL, S. Effective Reading. London: Cambrigde University Press, 2002. info
- SPACK, R. Guideline. London: Cambridge University Press, 2002. info
- PAKENHAM, K. J. Making Connections. London: Cambridge University Press, 2002. info
- REVELL, R., SWEENEY, S. Reading Business English. London: Cambridge University Press, 2002. info
- KRAHNKE, K. Reading Together. London: Cambridge University Press, 2002. info
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/KCJKK055S