KCR013 Lázeňství

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2009
Rozsah
3/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Pavlína Sonnková (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchači budou vybaveni specifickými znalostmi a dovednostmi, které je kvalifikují pro samostatné činnosti a řídící funkce v lázeňských zařízeních. Záměrem předmětu je odlišit specifika služeb v lázeňských zařízeních od standardních služeb v hotelech. Cílem je rovněž seznámit posluchače s využíváním potenciálu lázeňských zařízení pro rozvoj léčebné a rekondiční turistiky. Současně je třeba naučit posluchače vhodně jednat s lázeňskými klienty, respektovat jejich zdravotní problémy při organizování jejich volného času.
Osnova

  • 1. Lázeňství - významný segment cestovního ruchu
    2. Význam lázeňství pro regionální rozvoj
    3. Vznik a vývoj lázeňství v České republice
    4. Klasifikace lázeňských služeb
    5. Poskytování lázeňských služeb a způsoby úhrady lázeňské péče
    6. Systém zdravotního pojištění v lázeňské léčbě
    7. Léčebné služby
    8. Služby spojené s lázeňskou léčbou
    9. Tvorba a propagace produktů lázeňské péče
    10. Organizace a řízení lázeňských subjektů
    11. Ekonomika lázeňského zařízení
    12. Postavení lázeňství v Evropě
Literatura
    povinná literatura
  • KŘÍŽEK, V. Obrazy z dějin lázeňství. Praha: Libri. ISBN 80-7277-092-6. info
  • DĚDINA, J. Management, organizování a ekonomika lázeňství. Praha: VŠ CRHL, 2004. ISBN 80-86592-01-4. info
  • Almanach lázní České republiky. Svaz léčebných lázní ČR, 1999. info
  • KNOP, K. A KOL. Lázeňství - ekonomika a management. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-717-6. info
  • INDROVÁ, J. VOŘÍŠEK, K. Yield Management a jeho uplatňování v hotelnictví. Praha: Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-7079-752-5. info
  • INDROVÁ, J. a kol. Podnikatelská činnost ve stravování a hotelnictví. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-739-8. info
    doporučená literatura
  • PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X. info
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
Informace učitele
Podmínkou je zpracování seminární práce na zadané téma (např. srovnávací analýza služeb vybraných lázeňských zařízení, optimalizace využití kapacity vybraného lázeňského zařízení) a její prezentace, poté je ukončen písemnou zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010.