KCR062S Marketing v cestovním ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2009
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchač se v rámci kurzu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, jeho vnějším i vnitřním prostředím. Seznamuje se s tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, tvorbu nabídky, marketingovou strategii, propagaci a jejich technik, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu na podmínky odvětví cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho využití, formách a základních metodách.
Osnova

  • 1. Podnikání v cestovním ruchu.
    2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
    3. Výzkum trhu a analýza.
    4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
    5. Marketingový mix cestovního ruchu.
    6. Propagace v cestovním ruchu.
    7. Marketingový management cestovního ruchu.
Literatura
    povinná literatura
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
  • KASPAR, C. Základy cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-5-5. info
  • FERNER, FRITZ-KARL. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava: SPN, 1993. ISBN 80-08-01978-6. info
  • NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
  • KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
    doporučená literatura
  • FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
  • FERNER, F.-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und. Wien: Österreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
  • MÜHLBACHER, H. Selektivní propagace. Praha: BABtext, 1993. ISBN 80-901444-6-2. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
  • MARK H. MC CORMACK. Co Vás nenaučí na Harvardu aneb jak úspěšně podnikat. Praha: Prostor, 1991. ISBN 80-85190-13-3. info
Informace učitele
Vypracování projektu nebo eseje dle zadání vyučujícího v rozsahu cca 10 hodin práce studenta. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Odevzdání projektu do konce zápočtového týdne. Podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání projektu, jeho hodnocení je součástí celkového hodnoceni studenta z daného předmětu. Předmět je ukončen písemnou zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010.