OPF:MARK005 Marketingová korespondence - Informace o předmětu
MARK005 Marketingová korespondence
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2009
- Rozsah
- Přednáška 10 HOD/SEM, Seminář 2 HOD/TYD. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
- Osnova
- Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
7. Tvorba reklamních textů
8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
9. Korespondence na pracovním trhu
10. Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
11. Osobní dopisy řídících pracovníků
12. Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
- Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
- Literatura
- povinná literatura
- STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
- ČSN 01 69 10 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovaných textovými editory. Praha: Český normalizační institut, 1997. info
- KULDOVÁ, O., FLEISCHMANNOVÁ, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. Praha: Fortuna, 1995. ISBN 80-7165-192-X. info
- ŠTIKOVÁ, S. Obchodní korespondence I. Plzeň: Korespondent, 1993. info
- ŠTIKOVÁ, S. Obchodní korespondence II. Plzeň: Korespondent, 1993. info
- Informace učitele
- Studenti odevzdají předepsanou seminární práci ve stanoveném termínu a její hodnocení bude součástí písemné zkoušky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/MARK005