MARK111 Marketing finančních služeb

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2009
Rozsah
Přednáška 10 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámit studenty se specifickými problémy marketingu služeb finančního sektoru. Hlavní funkcí marketingu finančních služeb je pomoc při rozhodování o prodeji těchto služeb. K tomu je nutno seznámit se především s úlohou, jaký marketing v této oblasti zastává, především k rostoucí konkurenci a specifickými vlastnostmi finančních služeb. Kurz nabízí podrobnější pohled na problematiku segmentace těchto služeb, možnosti jejich umístění na trhu. Upřesňuje specifika marketingového výzkumu finančních služeb. Seznamuje studenty s využitím nástrojů marketingového mixu. Zvláštní pozornost je věnována řízení prodejní síly, umístění poboček a distribuci finančních služeb, řízení poboček. Studenti budou vedeni k tomu, aby na základě těchto znalostí dokázali navrhnout marketingovou strategii finanční instituce, sestavit marketingový plán a provádět jeho kontrolu a upřesnění.
Osnova
  • Seznámit studenty se specifickými problémy marketingu služeb finančního sektoru. Hlavní funkcí marketingu finančních služeb je pomoc při rozhodování o prodeji těchto služeb. K tomu je nutno seznámit se především s úlohou, jaký marketing v této oblasti zastává, především k rostoucí konkurenci a specifickými vlastnostmi finančních služeb. Kurz nabízí podrobnější pohled na problematiku segmentace těchto služeb, možnosti jejich umístění na trhu. Upřesňuje specifika marketingového výzkumu finančních služeb. Seznamuje studenty s využitím nástrojů marketingového mixu. Zvláštní pozornost je věnována řízení prodejní síly, umístění poboček a distribuci finančních služeb, řízení poboček. Studenti budou vedeni k tomu, aby na základě těchto znalostí dokázali navrhnout marketingovou strategii finanční instituce, sestavit marketingový plán a provádět jeho kontrolu a upřesnění.
    1. Úloha marketingu ve finančních službách
    2. Chování zákazníků a segmentace trhu
    3. Marketingový výzkum
    4. Vývoj produktu
    5. Marketing úvěrových karet
    6. Cenová tvorba
    7. Reklama a komunikace
    8. Řízení prodejní síly
    9. Umístění poboček a distribuce
    10. Řízení pobočky a její materiální prostředí
    11. Marketingové plánování, řízení a kontrola
    12. Marketingová strategie finančních služeb
Literatura
    povinná literatura
  • Československý profit. Praha: Economia, 2000. info
  • Ekonom. Praha: Economia, 2000. info
  • Finance a úvěr. Praha: UK, ČNB, MFČR, 2000. ISBN 0015-1920. info
  • Moderní řízení. Praha: Economia, 2000. info
  • MEIDAN, A. Marketing Financial Services. London: Macmilllan Press Ltd.,, 1996. ISBN 0-333-54848-5. info
  • JANEČKOVÁ, L. Marketing služeb. Karviná :OPF SU, 1996. ISBN 80-85879-34-4. info
  • PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X. info
    doporučená literatura
  • LOVELOCK, C. Marketing of Services. Prentice Hall International, 1995. info
Informace učitele
Studenti zpracují referáty k jednotlivým okruhům ilustrující praktické příklady a čerpající z odborného tisku, praxe a souhrnnou seminární práci která bude řešena v průběhu seminářů a jejíž hodnocení bude součástí výsledné známky. Kurz je ukončen ústní zkouškou. Výsledná známka: 30 % seminární práce, 70 % ústní zkouška.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/MARK111