MARPEKO Ekonomika obchodu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2011
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Ing. Adam Černý (cvičící)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavla Sýkorová (cvičící)
Garance
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
( MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing ) && ( MPENOP Nauka o podniku || MPKNOP Nauka o podniku || MPPNOP Nauka o podniku || PEMENOP Nauka o podniku || PEMKNOP Nauka o podniku || PEMPNOP Nauka o podniku )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Předmět seznamuje s úlohou a funkcemi obchodu a jeho vztahem k národnímu hospodářství v tržní ekonomice. Součástí je přehled maloobchodních prodejních jednotek, jejich životní cyklus a rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem. Studenti si osvojí problematiku fungování obchodně provozní jednotky, jejího okolí a rozvoje maloobchodní sítě z územního hlediska a systémového pojetí obchodní technologie. Teorie a praxe maloobchodního prodeje je rozvedena a zaměřena na jeho řízení se zdůrazněním na techniku a psychologii prodeje včetně kontrolních činností.
Osnova

  • 1. Význam a postavení obchodu v rámci národního hospodářství
    2. Stručný vývoj čs. obchodu
    3. Řešení technologie obchodního provozu -1. část
    4. Řešení technologie obchodního provozu - 2. část
    5. Systémy řízení maloobchodu, velkoobchodu a logistiky -1.část
    6. Systémy řízení maloobchodu, velkoobchodu a logistiky - 2. část
    7. Skladování ve velkoobchodních skladech
    8. Osídlení jako základna územní organizace obchodního podnikání
    9. Maloobchodní síť a principy řešení a uspořádání maloobchodní sítě
    10. Teorie a praxe maloobchodního prodeje - zřízení prodejny
    11. Úvod do řízení maloobchodního prodeje
    12. Psychologie a technika prodeje.
    13. Ochrana zájmů spotřebitele.
Literatura
    povinná literatura
  • STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: SU OPF, 2005. ISBN 80-7248-296-3. info
  • STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: OPF SU, 2003. ISBN 80-7248-192-4. info
  • CIMLER, P. Retail management (vybrané kapitoly). Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
  • BÖHM, I. Dobře zařízený obchod, předpoklad úspěchu. Ostrava: SAGIT, 1991. ISBN 80-900336-4-4. info
    doporučená literatura
  • GITMAN, L., MCDANIEL,C. The Future of Business. Cincinnati: SouthWestern College Publishing, 2002. ISBN 0-324-1212575-5. info
  • STARZYCZNÁ,H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). Ostrava: VŠB - TU doktorská disertační práce, 1999. info
  • COX, R. Jak dobře vést vlastní prodejnu. Praha: Managemenst Press, 1995. info
  • MARHOUNOVÁ a KOL. Obchodní činnosti. Ostrava: VŠB-TU, 1992. ISBN 80-7078-109-2. info
  • JINDRA, J. Obchodní logistika. Praha: VŠE, 1992. ISBN 80-7079-806-8. info
  • GRETZ, K., F., DROZDEK, L., K. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-103-1. info
  • BURSTINER, I. Základy maloobchodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-55-4. info
Informace učitele
50% účast na seminářích, seminární práce, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2012, léto 2013, léto 2014.