MARPMASA Marketing of Services

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2011
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jan Urbánek (přednášející)
Ing. Jan Urbánek (cvičící)
Garance
prof. Ing. František Němec, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course introduces students with marketing application in field of services. The course involves a definition of the services and their specific characteristics, which are originate for spread marketing mix of services. It makes possible to understand a meaning and methods of the marketing research in services, the formalization of marketing strategic plan and exploitation of marketing mix particular tools for perfection of process provision of services.
Osnova
  • 1. What services are
    2. The marketing access to the services
    3. Strategic marketing planning
    4. Marketing research in services
    5. Service product
    6. Pricing
    7. Channels of distribution in services
    8. Communication mix
    9. People in services
    10. Physical evidence
    11. Processes
    12. Quality management in services
    13. Practical experience with new marketing trends in services
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P., KELLER, K. Marketing Management. Prentice Hall, 2008. ISBN 9780131357976. info
  • JANEČKOVÁ, L. Marketing of Services. SU OPF Karviná, 2003. ISBN 80-7248-189-4. info
  • PALMER, A. Principles of Services Marketing. McGraw-Hill, Maidenhead, 1998. info
    doporučená literatura
  • SEIDL-HOHENVERLDERN. Mezinárodní právo veřejné. Praha: Codex, 1999. ISBN 80-85963-82-5. info
  • HORNER S., SWARBROOKE J. Marketing Tourism, Hospitality And Leisure In Europe. London: International Thompson Business Press, 1996. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
1x seminář work, 60% implication in seminar, 1x written exam test
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015.