KCJKPMK Manažerská komunikace

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2012
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače s různými oblastmi a komunikačními situacemi manažerské komunikace. Rozvinout vlastní komunikační dovednosti posluchačů a pomoci zlepšit jejich komunikační profil.
Osnova
  • 1. Podstata a rysy (manažerské) komunikace.
    Základy teorie komunikace, aplikace na manažerské prostředí. Formy manažerské komunikace. Strategická manažerská komunikace. Styly manažerské komunikace.
    2. Osobnost a komunikační dovednosti manažera.
    Pojem osobnost a její místo v manažerské komunikaci. Vliv sebepojetí, sebehodnocení, temperamentu a charakteru na komunikaci. Typologie osobnosti. Expresivní a receptivní komunikační dovednosti. Sociální percepce a její deformace. Autorita, moc, vliv.
    3. Verbální a neverbální manažerská komunikace.
    Typy verbální manažerské komunikace, zejména mluvené. Manažer jako řečník. Telefonování. Využití neverbální komunikace v manažerské práci. Paralingvální komunikace manažera.

    4. Psaná manažerská komunikace.
    Písmo jako komunikační nástroj. Typy psané manažerské komunikace. Zásady a normy písemností. Znalost pravopisu jako důležitá komunikační dovednost. Komunikace realizovaná prostřednictvím elektronických médií.
    5. Čeština jako hlavní komunikační kód českého manažera.
    Čeština a její specifika. Jazyková správnost jako součást image manažera (ortoepie, stylistika atd.). Základní jazykové problémy. Základní jazykové příručky češtiny.
    6. Komunikace se zaměstnanci.
    Informování a práce s informacemi. Jak poznat potenciál zaměstnanců a jak je motivovat. Jak zadávat úkoly. Jak hodnotit práci ostatních. Jak chválit a kritizovat. Písemné dokumenty jako médium komunikace se zaměstnanci.
    7. Jednání a vyjednávání jako součást manažerské komunikace.
    Příprava, průběh a závěr jednání. Vyjednávací taktiky a strategie. Asertivita. Rozhodování. Chyby při vyjednávání. Vyjednávání ve skupinách.
    8. Argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci.
    Význam argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci. Metody, techniky a styly přesvědčování. Typy argumentace. Marketingová komunikace. Komunikační profil manažera-přesvědčovatele.
    9. Pracovní porada jako důležitá komunikační událost.
    Typy a cíle porad. Příprava, vedení a výsledky porady. Typologie účastníků porad. Tipy a návrhy ke zlepšení firemních porad. Chyby a nedostatky.
    10. Pohovory v manažerské komunikaci.
    Typy a cíle pohovorů. Příprava, vedení a výsledky pohovoru. Zásady efektivního pohovoru. Kladení otázek. Tréma. První dojem a jeho vliv.
    11. Skupinová komunikace a diskuse.
    Skupiny a týmy. Fáze vývoje skupiny. Modely skupinové komunikace. Diskuse a její zásady. Týmové role. Fáze vývoje komunikace ve firmě. Rozhodování ve skupině.
    12. Problémová manažerská komunikace.
    Řešení problémů a konfliktů v manažerské práci. Bariéry komunikace. Komunikační zlozvyky. Zdroje chyb v komunikaci. Komunikace s problémovými typy lidí. Sdělování a přijímání nepříjemných zpráv. Mimoběžná komunikace.
    13. Zvyšování efektivity manažerské komunikace.
    Způsoby zvyšování efektivity manažerské komunikace (vzdělávání, trénink, využití zpětné vazby). Revize komunikace. Komunikační plán manažera.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2012/KCJKPMK