OPF:KCJKNPAEU Oral and Written Interaction f - Informace o předmětu
KCJKNPAEU Oral and Written Interaction for the EU
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2013
- Rozsah
- 1/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marcela Neničková (cvičící) - Garance
- Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Evropská integrace (program OPF, N_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- The goal is to combine the theoretical assumptions of verbal communication, both verbal and written along with the skills applied in commercial practice in the English language (level - B 2.2 - C 1.1-intermediate, intermediate, upper intermediate). Attention will be paid to developing the skills of speaking, listening, reading and writing English in the business, understanding the context of business situations and cognitive processes related to them, extending the vocabulary of professional language and knowledge of grammatical structures. The objectives will be achieved through a wide range of different types of communication exercises with graded levels of difficulty, all-round analysis of authentic texts with current professional topics, and will also include case studies focused on different thematic units. Selected skills are applicable only within a given subject, but also occupy a pivotal position in relation to lifelong learning. Cílem předmětu je skloubit teoretické předpoklady verbální komunikace jak ústní tak písemné se schopností aplikovat je v komerční praxi v anglickém jazyce( úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí, intermediate- upper intermediate ). Pozornost bude věnována rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, psaní a čtení v obchodní angličtině, pochopení kontextu obchodních situací a kognitivních postupů s nimi souvisejících, rozšíření slovní zásoby profesního jazyka a prohloubení znalostí gramatických struktur. Cíle bude dosaženo pomocí široké nabídky různých typů komunikačních cvičení s odstupňovanou obtížností, všestrannou analýzou autentických textů s aktuální profesní tematikou, a bude také zahrnuto řešení případových studií zaměřených na jednotlivé tematické celky. Zvolené dovednosti jsou aplikovatelné nejen v rámci daného předmětu, ale rovněž zaujímají stěžejní místo v návaznosti na celoživotní vzdělávání.
- Osnova
- 1. Intercultural business communication. Division of cultures
2. Non-verbal communication
3. Project design. Statement of the goal and objectives
4. Further steps of the project
5. Characteristics of written and oral communication
6. Enquiries and replies, orders
7. Complaints, adjustments
8. Social correspondence
9. Effective meetings
10. Job interviews
11. Cover letters, CV
12. Presentations
13. Revision
1. Intercultural business communication. Division of cultures
Theory of cultures and its impact on intercultural interactions.
Developing intercultural awareness.
2. Non-verbal communication
Non-verbal disciplines.
Gestures with different meanings in different cultures.
3. Project design. Statement of the goal and objectives
Differences between the goal and objectives.
The language of projects.
4. Further steps of the project
Sources, the definition of the target group and methods.
Monitoring and evaluation.
5. Characteristics of written and oral communication
Oral and written communication.
Formal business language.
Formal letters and the layout.
6. Enquiries and replies, orders
Model enquiry letter and order.
Terms and phrases.
Writing a letter of enquiry and order.
Exercises and test.
7. Complaints, adjustments
Model letters: from the buyer´s side and from the seller´s side.
Claims.
Terms and phrases.
Writing a letter.
Exercises and test.
8. Social correspondence
Invitation to a conference and accepting an invitation.
Letter of appreciation.
Letter of condolence.
Congratulations and good wishes.
9. Effective meetings
Agenda.
Leadership task roles.
Managing the people-group maintenance roles and strategies.
Effective chairman and problem solving procedures.
10. Job interviews
Recruiting and types of interview.
Questioning techniques.
Preparation for the interview.
Conducting the interview from the point of view of the interviewer and the interviewee.
11. Cover letters, CV
Structure of a Cover Letter.
Layout.
Format of a CV.
Language aspects.
12. Presentations
Preparation - the audience and timing.
Introduction - winning audience's attention and interest.
Central idea statement, content and structure.
Delivering, posture, gestures and voice.
13. Revision
Role play - job interview, repetition of vocabulary and grammar structures.
- 1. Intercultural business communication. Division of cultures
- Literatura
- povinná literatura
- HEJTMÁNKOVÁ, J., SUCHOŇOVÁ, H. Business Correspondence. Karviná: SU OPF, 2006. ISBN 80-7248-178-9. info
- SWEENEY, S. English for Business Communication. Cambridge University Press, 2003. info
- HEINZOVÁ, K. Communicating in the Business World. Karviná: SU OPF, 1996. ISBN 80-85879-51-4. info
- Výukové metody
- Demonstrace dovedností
Seminární výuka - Metody hodnocení
- Zápočet
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě:
1/ 1 průběžného ústního testu,
2/ 1 písemného průběžného testu,
3/ závěrečného písemného testu.
Posluchači mají možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 51 Přednáška 26 Seminář 13 Zápočet 30 Celkem 120 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2013/KCJKNPAEU