KCRBPPCR Praxe v cestovním ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2013
Rozsah
0/0. 7 kr. Ukončení: z.
Garance
Ing. Patrik Kajzar, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Posluchač se během odborné praxe (120 hodin) seznámí s pracovním chodem organizace cestovního ruchu dle jeho výběru (cestovní kancelář, cestovní agentura, informační centrum, dopravní, ubytovací, stravovací, kulturně společenské, sportovně relaxační a wellness zařízení). Student se v rámci možností organizace zapojí do provozní činnosti na pracovišti. Účelem odborné praxe je doplnění teoretických znalostí o praktické zkušenosti s prací v organizaci cestovního ruchu a získání praktických dovedností a zručností v dané profesi.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchač se během odborné praxe (120 hodin) seznámí s pracovním chodem organizace cestovního ruchu dle jeho výběru (cestovní kancelář, cestovní agentura, informační centrum, dopravní, ubytovací, stravovací, kulturně společenské, sportovně relaxační a wellness zařízení). Student se v rámci možností organizace zapojí do provozní činnosti na pracovišti. Účelem odborné praxe je doplnění teoretických znalostí o praktické zkušenosti s prací v organizaci cestovního ruchu a získání praktických dovedností a zručností v dané profesi.
Osnova
  • 1. Organizace a řízení organizace cestovního ruchu
    Seznámení se s pracovištěm, organizační strukturou organizace, obvyklým chodem pracoviště, s pracovní činností jednotlivých pracovníků, prostudování firemních směrnic, pracovních postupů, náplní práce, manuálů, administrativní agendy, zaškolení z PO a BOZP.
    2. Práce s aplikací základní legislativy, se zákony a vyhláškami
    Zákoník práce, Obchodní zákon, Živnostenský zákon a ostatní předpisy týkající se provozu organizace cestovního ruchu.
    3. Marketingová činnost organizace - analýza trhu
    Výzkum konkurence, výzkum tržních příležitostí, tvorba marketingové koncepce a strategie organizace cestovního ruchu, marketingový plán činnosti.
    4. Příprava produktu
    Dodavatelsko - odběratelské vztahy organizace cestovního ruchu, logistika podniku, marketingová komunikace organizace cestovního ruchu.
    5. Příprava prodeje
    Pracovní metody a postupy přípravy prodeje produktu, cenotvorba a cenové kalkulace, příprava katalogu, prospektu, další činnosti marketingové komunikace organizace cestovního ruchu.
    6. Informační systém organizace cestovního ruchu
    CRS,GDS, rezervační systém organizace a intranet, využití softwaru a PC.
    7. Nabídka a prodej produktu
    Techniky nabídky a prodeje produktu (všeobecné a záruční podmínky, stornopoplatky, reklamace apod.), kalkulace, tvorba itineráře a plánu akce, smluvní vztahy, účast na realizaci akce, příprava vyúčtování akce.
    8. Styk se zákazníky
    Nákupní chování zákazníků, obchodní styk a komunikace se zákazníky, řešení stížnosti a reklamací v zařízeních cestovního ruchu.
    9. Činnost cestovních kanceláří
    Organizace a řízení prodejní činnosti cestovní kanceláře. Touroperátorská činnost a realizace prodeje v cestovní kanceláři: smlouvy, provize, pojištění.
    10. Průvodcovská činnost a animace v cestovním ruchu
    Specifika práce průvodců a animátorů v cestovním ruchu (odborná příprava průvodců a animátorů, zvyšování kvalifikace, odměňování, certifikace, zprostředkování průvodcovské a animátorské činnosti).
    11. Doplňkové služby cestovních kanceláří
    Nabídka, zprostředkování a prodej dopravních cenin, vstupenek, publikací, map, tištěných průvodců, upomínkových předmětů, zprostředkování služeb pojištění, horských vůdců, kulturně společenských a sportovních aktivit apod.
    12.Činnost cestovních agentur
    Organizace a řízení prodejní a zprostředkovatelské činnosti cestovní agentury. Základní principy a specifika činnosti cestovní agentury.
    13.Činnost ubytovacích a stravovacích zařízení cestovního ruchu
    Organizace a řízení produkční a prodejní činnosti, základní principy a specifika podniků ubytovacích a stravovacích.
    14.Činnost sportovních, relaxačních a wellness zařízení cestovního ruchu
    Organizace a řízení produkční a prodejní činnosti sportovních, relaxačních a wellness zařízení cestovního ruchu, základní principy a specifika činnosti.
    15.Činnost kulturně společenských zařízení cestovního ruchu
    Organizace a řízení produkční a prodejní činnosti kulturně společenských zařízení cestovního ruchu, základní principy a specifika činnosti.
    16.Činnost informačních center
    Organizace a řízení produkční a prodejní činnosti informačních center, základní principy a specifika činnosti.
    17.Činnost dopravních podniků
    Organizace a řízení produkční a prodejní činnosti dopravních podniků v návaznosti na cestovní ruch, základní principy a specifika činnosti.
    18.Činnost institucí cestovního ruchu
    Organizace, činnost a řízení aktivit cestovního ruchu institucí cestovního ruchu, regionálních oddělení státní
Výukové metody
Přednáška s analýzou videozáznamu
Pozorování
Demonstrace
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Pracovní činnosti (dílny)
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
Posluchač se během odborné praxe (120 hodin) seznámí s pracovním chodem organizace cestovního ruchu dle jeho výběru (cestovní kancelář, cestovní agentura, informační centrum, dopravní, ubytovací, stravovací, kulturně společenské, sportovně relaxační a wellness zařízení). Student se v rámci možností organizace zapojí do provozní činnosti na pracovišti. Účelem odborné praxe je doplnění teoretických znalostí o praktické zkušenosti s prací v organizaci cestovního ruchu a získání praktických dovedností a zručností v dané profesi.
AktivityNáročnost [h]
Ostatní studijní zátěž172
Zápočet30
Celkem202
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014.