KCRPPDH Praktické dovednosti v hotelnictví

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2013
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Mgr. Klára Václavínková
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Student předloží k zápočtu deník praxe s komentářem o splnění náplně odborné praxe a nabytých dovednostech dle struktury předmětu a zprávu organizace o průběhu odborné praxe.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Nedílnou součástí profesně orientovaných bakalářských programů je vykonání odborné praxe v dostatečném rozsahu, přičemž studijní obor hotelnictví je specifický právě důrazem na praktické zvládnutí vyučované teorie. Předmět Praktické dovednosti v hotelnictví umožní studentu aplikovat doposud získané teoretické a praktické znalosti v praxi zejména v ubytovacích a stravovacích zařízeních. V případě prokázání odborných znalostí a pozitivního přístupu k práci získá student rovněž možnost následného pracovního uplatnění u dané organizace. Studenti absolvují odbornou praxi v odborných činnostech souvisejících s oborem hotelnictví. Smyslem praxe je konfrontace získaných znalostí a dovedností s reálným provozem nejlépe ve 3* - 5* hotelích s možností seznámit se s fungováním všech úseků hotelu. Student jako budoucí pracovník managementu by měl absolvovat praxi na úseku: recepce a rezervací, Food & Beverage, Housekeepingu, ekonomickém a technickém. Nad průběhem praxe dbá pověřený pracovník daného odborného pracoviště
Osnova
  • 1. Ubytovací, stravovací a lázeňská zařízení - rozdělení, charakteristika, specifikace, kategorizace.
    2. Přiblížení ubytovacího zařízení jako organizovaného systému s komplexem všech služeb zařízení - 1.část, služeb ubytovacích, stravovacích, doplňkových, jeho jednotlivých částí - pracoviště Front Office, úsek ubytovací, stravovací, správní úsek, technický, ekonomický, marketingový, úsek doplňkových služeb, pomocné provozy aj.
    3. Přiblížení ubytovacího zařízení jako organizovaného systému s komplexem všech služeb - 2.část.
    4. Přiblížení ubytovacího zařízení jako organizovaného systému s komplexem všech služeb - 3.část.
    5. Základy technologií používaných pro přípravu pokrmů v hotelovém provozu a v zařízeních veřejného stravování dle nejnovějších poznatků a vědy o výživě, poznání zboží a materiálů.
    6. Základy jednoduché obsluhy v odbytových střediscích stravovacích a společensko-zábavních - 1.část, získání znalosti psychologie hostů a pracovníků v hotelnictví s využitím v provozní a řídicí činnosti, získání praktických dovedností v oblasti přípravy složitých a netradičních jídel, v kalkulacích nových výrobků, v organizaci práce, dokončování jídel před hostem.
    7. Základy jednoduché obsluhy v odbytových střediscích stravovacích a společensko-zábavních - 2.část, získání dovedností v organizaci větších společenských akcí s náročným servisem, schopnosti řídit pracovní tým a schopnost organizačně, personálně i finančně zabezpečit konání rozsáhlé společenské akce.
    8. Nápojová kultura - 1.část, sortiment nápojů podávaných v restauračním a hotelovém zařízení.
    9. Nápojová kultura - 2.část, oblast míchaných nápojů, struktura nápojového lístku a cenová tvorba a příprava míchaných nápojů.
    10. Mezinárodní hotelový průmysl, proces plánování, rozhodování, organizování, komunikování, motivování, kontroly a užití všech zdrojů hotelu ke stanovení a dosažení cílů, marketing uplatňovaný v mezinárodním hotelovém a restauračním provozu, uplatňování klasifikace ubytovacích a stravovacích zařízení v zahraničí.
    11. Současná světová gastronomie - 1.část, zvláštnosti jednotlivých národních kuchyní, nové trendy v gastronomii.
    12. Současná světová gastronomie - 2.část, identifikace specifických rysů jednotlivých národních kuchyní a sestavení menu typické pro jednotlivé národní kuchyně.
    13. Lázeňská zařízení - 1.část, využití potenciálu lázeňských zařízení pro rozvoj léčebné a rekondiční turistiky s možnosti organizování volného času klientů.
    14. Lázeňská zařízení - 2.část, uspokojování potřeb skupin zákazníků, vyžadujících zvláštní péči stravování.
    15. Aspekty staveb pro veřejné ubytování a stravování, požadavky kladené na zabezpečení funkční i estetické kvality objektu s vhodným dispozičním uspořádáním, odpovídajícím vybavením, technické zázemí zařízení cestovního ruchu.
Výukové metody
Pozorování
Demonstrace
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Laboratorní praktika
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
Student předloží k zápočtu deník praxe s komentářem o splnění náplně odborné praxe a nabytých dovednostech dle struktury předmětu a zprávu organizace o průběhu odborné praxe.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2014.