OPF:MARDKSMR Strategical Marketing Manageme - Course Information
MARDKSMR Strategical Marketing Management
School of Business Administration in KarvinaSummer 2013
- Extent and Intensity
- 0/0. 15 credit(s). Type of Completion: dzk.
- Teacher(s)
- doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Economics and Management (programme OPF, D_EKOMAN3)
- Course objectives (in Czech)
- Rozšířit znalosti v oblasti využívání marketingových metod a postupů v řízení firem. Dále rozvinout schopnosti samostatně vypracovávat tržní analýzy a na jejich základě vytvářet marketingové strategie.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Metodologie strategického marketingu
2. Marketingová strategie a taktika ve společnosti
3. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programů
4. Strategický základ marketingového řízení
5. Prognostické scénáře a strategický informační systém
6. Od scénářů ke strategiím
7. Strategický marketingový proces - realizační etapa
8. Strategický význam transformací v podnikové sféře
1. Obsah marketingového řízení. Strategická marketingová analýza jako východisko marketingového plánu. Analytické metody. Analýza a měření trhu. Analýza subjektů trhu (zákazník, konkurence, maloobchod). Analýza ziskovosti a marketingové produktivity.
2. Poslání společnosti, strategie společnosti a marketingové cíle. Marketingové strategie, jejich kvalifikace a vhodnost použití.
3. Marketingové programy. Výrobkové programy. Cenové programy. Reklamní programy. Programy podpory prodeje. Prodejní a distribuční programy.
4. Organizace marketingových činností. Marketingový plán, jeho implementace a kontrola. Marketingový audit. Marketingové modely.
5. Marketingový informační systém. Predikce budoucího vývoje a scénáře vývoje. Metody plánování a prognózování. Kauzální analýza a monitorování signálních informací. Scénáře vývoje a rozhodování. Případové studie. Scénářová technika jako nástroj umožňující systematické zacházení s nejistotami v okolí firmy.
6. Základní scénář - klíčová strategická rozhodnutí. Alternativní marketingové strategie a vyhodnocování strategií. Parciální přístupy k marketingovým strategiím. Integrované přístupy k marketingovým strategiím.
7. Úkoly realizační etapy. Metodologický a metodický základ průběhu realizační etapy. Realizační aktivity a typické konflikty implementace. Marketingový kontroling. Vytvoření efektivní marketingové organizace.
8. Transformace v makroprostředí a mikroprostředí. Strukturální změny. Teorie trendů, globální trendy, technologické a technické průlomy, globalizace a globalizační průvodní jevy. Interkulturní marketing. Nová paradigmata marketingu. Očekávání zákazníků, odběratelů, uživatelů. CRM jako součást strategického marketingového řízení.
- 1. Metodologie strategického marketingu
- Literature
- recommended literature
- SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Grada, 2003. ISBN 80-247-0422-6. info
- KERIN, R.,A., HARTLEY, S.W., RUDELIUS, W. Marketing. New York: Mc Graw-Hill, 2011. ISBN 978-0-07-352993-6. info
- STARZYCZNÁ, H. Transformace maloobchodu v České a Slovenské republice v letech 1993-2003 v jejích historických souvislostech. Vědecká monografie. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-666-3. info
- ŠVIHLÍKOVÁ, I. Globalizace a krize. Všeň: Grimmus, 2010. ISBN 978-80-87461-01-3. info
- DARROCH, J. Marketing Through Turbulent Times. New York: Palgrawe, 2010. ISBN 978-0-230-23730-8. info
- KOTLJAROV, I., D. Marketing: učebnoje posovje. Moskva: Eksmo, 2010. ISBN 978-5-699-35363-7. info
- KOL. Marketing a nová ekonomika. Praha: C. H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-146-8. info
- KOPRLOVÁ, J., KOPRLA, M. Marketing: studie z mezinárodní praxe. Beroun: Newsletter vydavatelství, 2009. ISBN 978-80-7350-084-9. info
- HANZELKOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., ODEHNALOVÁ, D., VYKYPĚL, O. Strategický marketing. Teorie pro praxi. Praha: C.H.Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8. info
- KOL. Strategický marketing: teorie v praxi. Praha: C.H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8. info
- NIRMALYA, K. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2439-3. info
- KOTLER, P., KELLER, K.,L. Marketing Management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5. info
- TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-45-0. info
- Mc DONALD, M. Marketing plans: how to prepare them, how to use them. Amsterdam: Elsevier, 2007. ISBN 978-0-7506-8386-9. info
- FIFIELD, P. Marketing Strategy: the difference between marketing and markets. Amsterdam: Elsevier, 2007. ISBN 978-0-7506-5675-7. info
- KOTLER, P., MAESINCEE, S., JAIN, D.,C. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-161-4. info
- STARZYCZNÁ, H., KAUEROVÁ, L., PELLEŠOVÁ, P., SVOBODOVÁ, H. a KOL. Metodologie marketingu vztahů a její postavení v rámci strategického marketingu a řízení vztahů se zákazníkem (CRM)-praktické využití. Karviná: SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-451-5. info
- KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- KOZEL, R. a KOL. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
- LOŠŤÁKOVÁ, H. B-to-B marketing: strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Praha: Profesional Publishing, 2005. ISBN 80-86419-94-0. info
- CHLEBOVSKÝ, V. CRM-Řízení vztahů se zákazníky. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0798-1. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing-cesta k trhu. Plzeň: Nakladatelství J. Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2. info
- ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
- KALKA, R., MÄSSEN, A. Marketing. Klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-8413-7. info
- ALSBURY, A., JAY, R. Marketing - to nejlepší z praxe. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-617-9. info
- BUREŠ, I. Ofenzivní marketing. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-060-0. info
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0447-1. info
- SPÁČIL, V. Sylaby z marketingového řízení. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-91-3. info
- Teaching methods
- Skills demonstration
- Assessment methods
- Test
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 40 HOD/SEM. - Teacher's information
Activity Difficulty [h] Ostatní studijní zátěž 370 Přednáška 40 Zkouška 40 Summary 450
- Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2013/MARDKSMR