MARPKOR Marketingová korespondence

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2013
Rozsah
1/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Stanislava Kondasová (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu Marketingová korespondence je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností
Osnova
  • 1. Písemný projev v marketingové komunikaci
    2. Základy normalizované úpravy písemností
    3. Struktura obchodního dopisu
    4. Písemnosti při obchodování
    5. Jak psát nabídkové dopisy
    6. Řešení problémů ve vztazích se zákazníky
    7. Tvorba reklamních textů - 1. část
    8. Tvorba reklamních textů - 2. část
    9. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
    10. Korespondence na pracovním trhu
    11. Osobní dopisy
    12. Písemnosti právního charakteru
    13. Marketingová korespondence na Internetu
Literatura
    povinná literatura
  • HECZKOVÁ, M. Marketingová korespondence. Karviná SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-438-6. info
  • FLEISCHMANNOVÁ, E., KULDOVÁ, O. Obchodní korespondence. Fortuna, 2005. ISBN 80-7168-718-9. info
  • BIRD, D. Jak psát obchodní dopisy s nabídkou. Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0373-0. info
  • KŘÍŽEK, Z., CRHA, I. Jak psát reklamní text. Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0556-7. info
    doporučená literatura
  • MAITLAND, I. Jak psát obchodní korespondenci. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-324-2. info
  • NAGYOVÁ, J. Marketingová komunikace není pouze reklama. Praha: VOX, 1999. ISBN 80-86324-00-1. info
  • KULDOVÁ, O. Normalizovaná úprava písemností - komentovaná norma s ukázkami. Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-656-5. info
Výukové metody
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
seminární práce, 70% účast na seminářích, zápočtový test
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2014.