OPF:MPPSTM Strategický management - Informace o předmětu
MPPSTM Strategický management
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2014
- Rozsah
- 3/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Werner Bernatík, Ph.D. (přednášející)
Václav Lednický, CSc. (přednášející) - Garance
- Václav Lednický, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, N_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, N_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s podstatou strategického managementu definovaného jako řada rozhodnutí a aktivit, jejichž výsledkem je tvorba a aplikace strategických plánů podnikatelských společností, které umožní dosažení cílů těchto společností. Dále pak s funkcemi a chováním vrcholových řídících orgánů top managementu podnikatelských společností, kteří jsou ve sféře managementu tvorby a realizace strategických rozhodnutí.
- Osnova
- Cílem předmětu je seznámit studenty s podstatou strategického managementu definovaného jako řada rozhodnutí a aktivit, jejichž výsledkem je tvorba a aplikace strategických plánů podnikatelských společností, které umožní dosažení cílů těchto společností. Dále pak s funkcemi a chováním vrcholových řídících orgánů top managementu podnikatelských společností, kteří jsou ve sféře managementu tvorby a realizace strategických rozhodnutí.
Struktura výkladu:
1. Úvod do strategického managementu a úloha vrcholového (top) managementu
2. Chápání strategického managementu jako procesu
3. Program vývojových trendů světa - charakteristika, využitelnost, přesnost
4. Rozvojová vize firmy, poslání firmy a stanovení cílů strategie
5. Analýza vnějšího vzdáleného i blízkého prostředí ovlivňujícího strategii firmy
6. Analýza vnitřního prostředí firmy vedoucí k určení síly a slabosti firmy
7. Finanční analýza ve vazbě na strategii firmy, určení metod strategické kontroly a plánování investic
8. Hodnocení nadnárodního prostředí jako prostoru globalizace ekonomiky
9. Volba a typy strategií, funkční strategie, typologie strategických přístupů
10. Riziko a podnikatelská krize v podmínkách tvorby strategie firmy
11. Postup implementace strategie, případové studie
12. Současné manažerské přístupy k řízení jako součást strategie firmy
13. Případové studie
- Cílem předmětu je seznámit studenty s podstatou strategického managementu definovaného jako řada rozhodnutí a aktivit, jejichž výsledkem je tvorba a aplikace strategických plánů podnikatelských společností, které umožní dosažení cílů těchto společností. Dále pak s funkcemi a chováním vrcholových řídících orgánů top managementu podnikatelských společností, kteří jsou ve sféře managementu tvorby a realizace strategických rozhodnutí.
- Literatura
- povinná literatura
- LEDNICKÝ V. Strategické řízení. 1.vyd. Ostrava: Repronis, 2006. ISBN 80-7329-131-2. info
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚLO, O. Strategické řízení 1. vydání. Praha: C.H.Beck, 2002. ISBN 80-7179-578-X. info
- KONEČNÝ, M., LEDNICKÝ, V., MATUSIKOVÁ, L., WAGNEROVÁ, E. Strategický management. Karviná: SU OPF, 1999. ISBN 80-7248-049-9. info
- doporučená literatura
- LEDNICKÝ, V. Strategický management. 1. vyd. Ostrava: AJAK, 2000. ISBN 80-7048-019-X. info
- DOLAN, R. J. Strategic Marketing Management. Boston: Harvard Business School Publications, 1998. ISBN 95-5432. info
- COLENSO, M. Strategic Skills for Line Managers. Great Britain: Planta Tree, 1998. ISBN 0-7506-3982-2. info
- BOWMAN, C. Strategický management. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-230-1. info
- PRESNER, L. A. Slovník mezinárodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-12-0. info
- PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2. info
- PORTER, M. E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-12-0. info
- KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-45-7. info
- PEARCE, J. A., ROBINSON, R. B. Strategic Management. Boston: IRWIN, 1991. ISBN 0-256-06236-6. info
- HESKETT, J. L. Managing in the Service Economy. Boston: Harvard Business School, 1986. ISBN 95-94-93-92-9-8-7. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Známkou
- Informace učitele
- Průběžný test (minimální úspěšnost je 70%).
Zkouška kombinovaná.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2014/MPPSTM