LOGBELOG Logistika

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2015
Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Garance
doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Zvládnout základní pojmy a přístupy využívané v logistice. Pochopit význam logistiky jako filozofie podnikání. Porozumět základním metodám a logistickým přístupům. Položit důraz na vybrané metody a jejich aplikace při praktickém využití. Vysvětlit na praktických příkladech moderní způsoby a metody řešení logistických problémů v souvislostech navazujících na trh a marketingové pojetí řízení.
Osnova
  • 1. Logistika a Supply Chain Management
    2. Základní cíle a činnosti podnikové logistiky
    3. Logistické náklady a jejich řízení
    4. Zásobování a řízení zásob
    5. Podstata a význam zákaznického servisu
    6. Fáze zákaznického servisu
    7. Přeprava
    8. Sklady a skladové hospodářství
    9. Manipulace s materiálem, balení a zpětná logistika
    10. Logistické metody a techniky
    11. Logistický informační systém a technologie
    12. Trendy v podnikové logistice
    13. Logistická strategie

    1. Definice a pojem logistického řízení. Podstata a význam logistiky. Role logistiky v ekonomice a v podniku. Vývoj logistiky. Řízení dodavatelského řetězce.
    2. Základní stránky logistických cílů. Cíle výkonnostní a ekonomické. Přehled klíčových logistických aktivit. Aktivity obchodní logistiky.
    3. Význam a potřeba přesných informací o nákladech. Analýza celkových logistických nákladů. Omezení současných finančních výkazů.
    4. Základní koncepce zásob a jejich řízení. Finanční aspekty strategie zásob. Vliv obratu zásob na náklady na udržování zásob. Zlepšování řízení zásob.
    5. Podstata a definice zákaznického servisu. Vytvoření strategie zákaznického servisu. Význam zákaznického servisu z pohledu logistiky a marketingu.
    6. Stanovení a hodnocení úrovně zákaznického servisu. Složky předprodejní fáze. Složky prodejní fáze. Složky poprodejní fáze. Zvyšování kvality a výkonu servisu.
    7. Charakteristika dopravců a přepravních služeb. Globalizace přepravy. Regulace v oblasti dopravy. Cenové a dodací podmínky dopravců. Logistika a řízení dopravy.
    8. Význam skladování pro logistiku. Typy skladů. Skladové operace - tři funkce. Měření a hodnocení produktivity skladových operací. Finanční aspekty skladování.
    9. Zařízení pro manipulaci s materiály. Skladování v systémech. Počítačové technologie, informace a řízení skladování. Balení zboží. Reversní logistika.
    10. Just in Time. Kanban. Cross-docking. ECR. QR. Hub and Spoke, Layout skladu.
    11. Cyklus zákaznické objednávky. Progresivní systémy vyřizování objednávek. Systém elektronické výměny dat (EDI). Integrace systému objednávání a logistického řídícího informačního systému podniku.
    12. TQM. Outsourcing, 3PL. Logistický podnik a logistická centra, 4PL. Partnerství a logistické aliance. Globalizace logistických procesů. Environmentální aspekty.
    13. Hierarchie plánování. Propojení logistické strategie se strategií podniku. Plánovací proces podniku. Strategický logistický plán. Logistika jako zdroj konkurenční výhody.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2015/LOGBELOG