MARNKMAM Mezinárodní marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2015
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Garance
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem tohoto předmětu je poskytnout souhrnný studijní materiál, který by měl umožnit studentům dobrou orientaci v poměrně složité oblasti mezinárodního podnikání a umožnit jim uplatnit získané znalosti o mezinárodních trzích a metodách mezinárodního marketingu v praxi. Pracovník v mezinárodním marketingu musí znát, analyzovat a reagovat na změny v mezinárodním prostředí, tak , aby byl schopen úspěšně uplatnit znalosti specifických marketingových strategií, které rozhodují o úspěších mezinárodního podnikání.
Osnova
  • 1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
    2. Mezinárodní marketingové prostředí ekonomické
    3. Mezinárodní právní a politické prostředí
    4. Mezinárodní prostředí kulturní a sociální
    5. Mezinárodní výzkum trhu
    6. Segmentace zemí a výběr cílového trhu
    7. Strategické plánování v mezinárodním marketingu
    8. Obchodní metody a formy vstupu na zahraniční trh
    9. Mezinárodní výrobková strategie
    10. Mezinárodní cenová politika
    11. Mezinárodní distribuční politika
    12. Mezinárodní komunikační proces
    13. Mezinárodní marketing ve službách
    1. Definice mezinárodního marketingu. Vývojové etapy mezinárodního marketingu a jejich specifika.
    2. Globální ekonomika a hlavní subjekty mezinárodních ekonomických vztahů. Kritéria ekonomiky dané země. Ostatní faktory mající vliv na ekonomickou vyspělost zemí.
    3. Právní aspekty vstupu na mezinárodní trhy. Typy právního systému. Mezinárodní smlouvy a dohody, nástroje obchodní politiky. Vláda a politický systém. Politická rizika.
    4. Kultura a její elementy. Analýza jednotlivých částí kulturního a sociálního prostředí. Obchodní jednání se zahraničními partnery.
    5. Výzkumný proces a jeho etapy. Zdroje sekundárních dat. Analýza a inventarizace primárních informací. Specifika výzkumného procesu v mezinárodním marketingu.
    6. Volba zahraničních trhů a kritéria jejich segmentace. Selektivní model výběru cílového trhu.
    7. Průběh strategického marketingového plánování podniku. Uplatnění základních marketingových strategií v jednotlivých plánovacích etapách.
    8. Charakteristika jednotlivých obchodních metod a forem vstupu na zahraniční trhy. Přímý export, nepřímý export. Výroba v tuzemsku a v zahraniční - s přímými a bez přímých investic.
    9. Faktory ovlivňující rozhodování o výrobkové strategii. Strategie standardizace a adaptace. Komplexní výrobková mezinárodní politika.
    10. Typy cen v mezinárodním obchodě. Tvorba exportní ceny. Cenová politika a její cíle.
    11. Kroky strategického rozhodování podniků o způsobu a úrovních mezinárodní distribuce. Strategické možnosti vstupu do cizích distribučních kanálů a postup výběru distribučního partnera.
    12. Etapy komunikačního procesu. Prvky komunikačního mixu a jejich charakteristika. Model mezinárodní marketingové komunikace.
    13. Formy mezinárodního marketingu služeb. Specifika marketingu služeb. Základní pravidla a normy v mezinárodním marketingu služeb.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2015/MARNKMAM