OPF:XLOG2717 Logistika - Informace o předmětu
XLOG2717 Logistika
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2015
- Rozsah
- 0/0. 4 kr.
- Garance
- doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Zvládnout základní pojmy a přístupy využívané v logistice. Pochopit význam logistiky jako filozofie podnikání. Porozumět základním metodám a logistickým přístupům. Položit důraz na vybrané metody a jejich aplikace při praktickém využití. Vysvětlit na praktických příkladech moderní způsoby a metody řešení logistických problémů v souvislostech navazujících na trh a marketingové pojetí řízení.
- Osnova
- 1. Logistika a Supply Chain Management
2. Základní cíle a činnosti podnikové logistiky
3. Logistické náklady a jejich řízení
4. Zásobování a řízení zásob
5. Podstata a význam zákaznického servisu
6. Fáze zákaznického servisu
7. Přeprava
8. Sklady a skladové hospodářství
9. Manipulace s materiálem, balení a zpětná logistika
10. Logistické metody a techniky
11. Logistický informační systém a technologie
12. Trendy v podnikové logistice
13. Logistická strategie
1. Definice a pojem logistického řízení. Podstata a význam logistiky. Role logistiky v ekonomice a v podniku. Vývoj logistiky. Řízení dodavatelského řetězce.
2. Základní stránky logistických cílů. Cíle výkonnostní a ekonomické. Přehled klíčových logistických aktivit. Aktivity obchodní logistiky.
3. Význam a potřeba přesných informací o nákladech. Analýza celkových logistických nákladů. Omezení současných finančních výkazů.
4. Základní koncepce zásob a jejich řízení. Finanční aspekty strategie zásob. Vliv obratu zásob na náklady na udržování zásob. Zlepšování řízení zásob.
5. Podstata a definice zákaznického servisu. Vytvoření strategie zákaznického servisu. Význam zákaznického servisu z pohledu logistiky a marketingu.
6. Stanovení a hodnocení úrovně zákaznického servisu. Složky předprodejní fáze. Složky prodejní fáze. Složky poprodejní fáze. Zvyšování kvality a výkonu servisu.
7. Charakteristika dopravců a přepravních služeb. Globalizace přepravy. Regulace v oblasti dopravy. Cenové a dodací podmínky dopravců. Logistika a řízení dopravy.
8. Význam skladování pro logistiku. Typy skladů. Skladové operace - tři funkce. Měření a hodnocení produktivity skladových operací. Finanční aspekty skladování.
9. Zařízení pro manipulaci s materiály. Skladování v systémech. Počítačové technologie, informace a řízení skladování. Balení zboží. Reversní logistika.
10. Just in Time. Kanban. Cross-docking. ECR. QR. Hub and Spoke, Layout skladu.
11. Cyklus zákaznické objednávky. Progresivní systémy vyřizování objednávek. Systém elektronické výměny dat (EDI). Integrace systému objednávání a logistického řídícího informačního systému podniku.
12. TQM. Outsourcing, 3PL. Logistický podnik a logistická centra, 4PL. Partnerství a logistické aliance. Globalizace logistických procesů. Environmentální aspekty.
13. Hierarchie plánování. Propojení logistické strategie se strategií podniku. Plánovací proces podniku. Strategický logistický plán. Logistika jako zdroj konkurenční výhody.
- 1. Logistika a Supply Chain Management
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2015/XLOG2717