CVAPN23 Němčina 2 - část 3.

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Marta Banková (cvičící)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Kryšpínová (cvičící)
Mgr. Blanka Mikolajková (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Předpoklady
Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Předmět směřuje k osvojení znalostí a dovedností dostatečných k řešení základních situací ve sféře obecného a/nebo profesního jazyka. Předmět formuje cizojazyčné návyky posluchačů tak, že po jeho absolvování budou schopni porozumět běžným obratům společenského styku a umět je aplikovat, dorozumět se v případě, že mluvčí hovoří zřetelně a pomalu, reagovat v běžných každodenních situacích. Zaměřuje se na možné situace, se kterými přicházejí do styku zaměstnanci hotelu a turistických zařízení. V popředí učebního procesu stojí kompetence k profesnímu jednání získáním odborných znalostí a sociálních kompetencí na příkladech z oblasti turismu. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu s důrazem na interkulturní kompetenci.
Osnova
  • 1. Gäste an der Rezeption empfangen und registrieren
    2. Service im Café, im Restaurant und auf dem Zimmer
    3. Gästen und Ineressenten Informationen geben
    4. Hotels beschreiben und vermitteln
    5. Informationen über Hoteldienstleistungen
    6. Telefonservice im Hotel
    7. Reklamationen
    8. Rundfahrten, Reisen
    9. Kulturelle Angebote vermitteln
    10. Leihwagen und andere Dienstleistungen
    11. Speisen im Hotel
    12. Abrechnung
    13. Verabschiedung von Gästen
    1. Gäste an der Rezeption empfangen und registrieren
    Gespräche zwischen den Gästen und dem Rezeptionisten, Zimmer bestellen, Anmeldeformular ausfüllen
    2. Service im Café, im Restaurant und auf dem Zimmer
    Speisekarte und Getränkekarte lesen, beim Ober bestellen
    3. Gästen und Ineressenten Informationen geben
    Informationen über die Stadt, Wettervorhersage, ärztliche Hilfe, Einkaufsmöglichkeiten, kulturelle Veranstaltungen an der Rezeption einholen
    4. Hotels beschreiben und vermitteln
    Kategorie eines Hotels, Austattung, Dienstleistungen, Umgebug und Unterhaltungsmöglichkeiten
    5. Informationen über Hoteldienstleistungen
    Was kann ein Hotel anbieten? Beispiele: Kinderbetreuung, Swimmingpool, Fitnesss Center, Unterhaltung, ?
    6. Telefonservice im Hotel
    Die Rolle des Telefons im Hotelleben, Zimmerreservierung, das Telefon als schnellstes Kommunikationsmittel zwischen dem Gast und dem Hotel
    7. Reklamationen
    Reklamationsgründe, Beschwerden richtig formulieren
    8. Rundfahrten, Reisen
    Stadtrundfahrten, Ausflüge, Sehenswürdigkeiten besichtigen, Umgebung kennen lernen
    9. Kulturelle Angebote vermitteln
    sich Informationen über kulturelle Veranstaltungen einholen, zwischen den Angeboten auswählen
    10. Leihwagen und andere Dienstleistungen
    einen Rundgang/eine Runfahrt beschreiben
    11. Speisen im Hotel
    Möglichkeiten der Verköstigung im Hotel, Speisenangebote im Hotel
    12. Abrechnung
    Die Hotelrechnungrechnung ausstellen und begleichen
    13. Verabschiedung von Gästen
    Höflichkeitsformeln bei der Verabschiedung, Hoffnung auf ein baldiges Wiedersehen
Literatura
    povinná literatura
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-001646-1. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Zápočet
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, zima 2015, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019.