OPF:CVAPN23 Němčina 2 - část 3. - Informace o předmětu
CVAPN23 Němčina 2 - část 3.
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marta Banková (cvičící)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Kryšpínová (cvičící)
Mgr. Blanka Mikolajková (cvičící) - Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Předpoklady
- Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Předmět směřuje k osvojení znalostí a dovedností dostatečných k řešení základních situací ve sféře obecného a/nebo profesního jazyka. Předmět formuje cizojazyčné návyky posluchačů tak, že po jeho absolvování budou schopni porozumět běžným obratům společenského styku a umět je aplikovat, dorozumět se v případě, že mluvčí hovoří zřetelně a pomalu, reagovat v běžných každodenních situacích. Zaměřuje se na možné situace, se kterými přicházejí do styku zaměstnanci hotelu a turistických zařízení. V popředí učebního procesu stojí kompetence k profesnímu jednání získáním odborných znalostí a sociálních kompetencí na příkladech z oblasti turismu. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu s důrazem na interkulturní kompetenci.
- Osnova
- 1. Gäste an der Rezeption empfangen und registrieren
2. Service im Café, im Restaurant und auf dem Zimmer
3. Gästen und Ineressenten Informationen geben
4. Hotels beschreiben und vermitteln
5. Informationen über Hoteldienstleistungen
6. Telefonservice im Hotel
7. Reklamationen
8. Rundfahrten, Reisen
9. Kulturelle Angebote vermitteln
10. Leihwagen und andere Dienstleistungen
11. Speisen im Hotel
12. Abrechnung
13. Verabschiedung von Gästen
1. Gäste an der Rezeption empfangen und registrieren
Gespräche zwischen den Gästen und dem Rezeptionisten, Zimmer bestellen, Anmeldeformular ausfüllen
2. Service im Café, im Restaurant und auf dem Zimmer
Speisekarte und Getränkekarte lesen, beim Ober bestellen
3. Gästen und Ineressenten Informationen geben
Informationen über die Stadt, Wettervorhersage, ärztliche Hilfe, Einkaufsmöglichkeiten, kulturelle Veranstaltungen an der Rezeption einholen
4. Hotels beschreiben und vermitteln
Kategorie eines Hotels, Austattung, Dienstleistungen, Umgebug und Unterhaltungsmöglichkeiten
5. Informationen über Hoteldienstleistungen
Was kann ein Hotel anbieten? Beispiele: Kinderbetreuung, Swimmingpool, Fitnesss Center, Unterhaltung, ?
6. Telefonservice im Hotel
Die Rolle des Telefons im Hotelleben, Zimmerreservierung, das Telefon als schnellstes Kommunikationsmittel zwischen dem Gast und dem Hotel
7. Reklamationen
Reklamationsgründe, Beschwerden richtig formulieren
8. Rundfahrten, Reisen
Stadtrundfahrten, Ausflüge, Sehenswürdigkeiten besichtigen, Umgebung kennen lernen
9. Kulturelle Angebote vermitteln
sich Informationen über kulturelle Veranstaltungen einholen, zwischen den Angeboten auswählen
10. Leihwagen und andere Dienstleistungen
einen Rundgang/eine Runfahrt beschreiben
11. Speisen im Hotel
Möglichkeiten der Verköstigung im Hotel, Speisenangebote im Hotel
12. Abrechnung
Die Hotelrechnungrechnung ausstellen und begleichen
13. Verabschiedung von Gästen
Höflichkeitsformeln bei der Verabschiedung, Hoffnung auf ein baldiges Wiedersehen
- 1. Gäste an der Rezeption empfangen und registrieren
- Literatura
- povinná literatura
- BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-001646-1. info
- Výukové metody
- Seminární výuka
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2015/CVAPN23