PEMKMAF Marketing finančních služeb

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2016
Rozsah
Přednáška 8 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámit studenty se specifickými problémy marketingu služeb finančního sektoru. Předmět upřesňuje specifika finanční služby a marketingového mixu ve finančních službách-7P. Pozornost je také věnována chování zákazníků, segmentaci finančního trhu, marketingovému výzkumu, tvorbě marketingové strategie a problematice budování dlouhodobých a vzájemně prospěšných vztahů se zákazníky - CRM.
Osnova
  • 1. Úloha marketingu ve finančních službách
    2. Chování zákazníků a segmentace finančního trhu
    3. Produkt - finanční služba
    4. Marketing platebních karet
    5. Cenová tvorba ve finančních službách
    6. Distribuce finančních služeb a materiální prostředí finanční pobočky
    7. Marketingová komunikace v oblasti finančních služeb - 1. část
    8. Marketingová komunikace v oblasti finančních služeb - 2.část
    9. Lidský faktor ve finančních službách
    10. Procesy v oblasti finančních služeb
    11. Marketingové plánování a strategie v oblasti finančních služeb
    12. Marketingový výzkum finančních služeb
    13. Aktivní vztah k finanční klientele - CRM
Literatura
    povinná literatura
  • MATUŠÍNSKÁ, K. Marketing finančních služeb. Karviná: SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-520-8. info
  • MEDVEĎ, J. Finančný a bankovný marketing. Bratislava: Sprint, 2003. ISBN 80-89085-25-3. info
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
  • KORAUŠ, A. Marketing v bankovníctve a poisťovníctve. Bratislava: Sprint, 2000. ISBN 80-88848-52-0. info
    doporučená literatura
  • JANEČKOVÁ, L. Marketing finančních služeb. Karviná: SU OPF, 2003. ISBN 80-7248-197-5. info
  • PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X. info
  • TORRES, M., BERNARDO, I., CIGÁNKOVÁ, S. Marketing bankovních služeb. Bankovní institut, a.s., 1995. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
Povinností studenta je účast na výzkumu, písemná forma zkoušky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019.