CVAPMHS Marketing hotelových služeb

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2019
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je připravit studenty pro manažerskou práci v hotelovém průmyslu, seznámit je s procesem marketingového plánování, rozhodování, organizování, komunikace, motivace, propagace, kontroly a s možnostmi využití všech nástrojů marketingového mixu hotelu ke stanovení a dosažení vytyčených cílů. Studenti si tak prohloubí teoretické znalosti získané v předmětu marketing a dokáží je prakticky aplikovat v podmínkách hotelového a restauračního provozu i v podmínkách hotelových řetězců
Osnova
  • 1. Marketing služeb a specifika marketingového mixu ubytovacích zařízení
    2. Poptávka po stravovacích a ubytovacích službách
    3. Marketingový informační systém hotelnictví
    4. Význam analýzy trhu a využití marketingového výzkumu v hotelnictví
    5. Vývoj a zavádění nových služeb
    6. Balíčky služeb ubytovacích zařízení
    7. Propagace v hotelnictví
    8. Formy propagace
    9. Destinační marketing/management
    10. Event marketing v hotelnictví
    11. Využití forem elektronického marketingu v hotelnictví
    12. Marketingové plánování v hotelnictví
    13. Marketingový plán hotelu
Literatura
    povinná literatura
  • BERÁNEK, J. a kol. Moderní řízení hotelového provozu. Praha: MagConsulting, 2016. ISBN 978-80-86724-45-4. info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. II. Praha: Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-05-1. info
    doporučená literatura
  • POMPUROVÁ, K. a M. GÚČIK. Manažment organizovaných podujatí v cestovnom ruchu. Banská Bystrica: Belianum, 2015. ISBN 978-80-557-0990-1. info
  • KOTÍKOVÁ, H. a E. SCHWARTZHOFFOVÁ. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-88-87147-05-4. info
  • ĎAĎO, J., PETROVIČOVÁ, J., KOSTKOVÁ, M. Marketing služieb. Bratislava: M.Mračko, 2006. ISBN 80-8057-662-9. info
  • ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
  • KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
Výukové metody
Přednášení
Přednáška s analýzou videozáznamu
Seminární výuka
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
seminární práce, 50% povinná účast na seminářích, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021.