OPF:CVABPEN3 Cizojazyčná příprava AJ 3 - Informace o předmětu
CVABPEN3 Cizojazyčná příprava AJ 3
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jaroslava Hošková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Martina Chylková
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CVABPEN3/01: Čt 12:15–13:50 VC008, J. Hošková
CVABPEN3/02: Po 10:35–12:10 VC010, J. Hošková
CVABPEN3/03: Čt 13:55–15:30 VC008, J. Hošková - Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && ( CVABPEN1 Cizojazyčná příprava AJ 1 || CVABKEN1 Cizojazyčná příprava AJ 1 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 107 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/107, pouze zareg.: 0/107 - Mateřské obory/plány
- Cestovní ruch a turismus (program OPF, B_CRT)
- Digitální business (program OPF, B_DB)
- Finance a účetnictví (program OPF, B_FU)
- Inovativní podnikání (program OPF, B_IP)
- Management v sociálních službách (program OPF, B_MSS)
- Manažerská informatika (program OPF, B_MI)
- Marketing (program OPF, B_MAR)
- Mezinárodní obchod (program OPF, B_MZO)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohlubovat znalosti obecné angličtiny a zároveň navázat znalosti obchodní angličtiny v běžných situacích v profesním prostředí tak, aby studenti byli připraveni k úspěšnému uplanění na mezinárodním pracovním trhu. Jsou rozvíjeny všechny jazykové dovednosti - mluvení,čtení, poslech a psaní, s důrazem na mluvený projev.
- Výstupy z učení
- After completing the course students will be able to use vocabulary needed for corporate culture, customer care, and career, to cope with office etiquette, to explain a corporate organigram, to name advantages/disadvantages of call centres, to present the four SWOT categories, to deal with problems in customer service - both in oral and written ways, to name common benefits and perks provided by companies, competencies and skills of an employee, to describe the role of social media in careers.
- Osnova
- 1. Corporate culture ? Work culture and placements
Company culture. Dress code. Office etiquette. Unwritten rules om the workplace. Past tenses and advice structures. A placement report. Report structure.
2. Corporate culture ? Work organization and responsibility
Company departments. Job titles. Ways of describing responsibilities. Words relating to work organization. Organigram. Meetings one-to-one. Adjectives to describe behaviour. Diplomatic expressions.
3. Customer support ? Call centres
Customer service technology. A SWOT chart. Outsourcing. Questions and instructions. Yes/No questions. Wh- questions. Making requests. Giving instructions.
4. Customer support ? Customer service and telephoning, dealing with problems
Personal qualities. Describing problems. Phrasal verbs for phoning. Golden rules of customer service. Dealing with problems by phone. Expressions for giving instructions. Handling a technical problem. Telephone language. Improving a conversation.
5. Careers ? Career choices
Career, jobs and vocations. Managing your career. Job benefits. Present tenses. Gap years and career breaks. Applying for a placement.
6. Careers ? Job interviews
Recruitment and employment verbs. Skills and qualities. Attending a job interview. Social networking in careers. Placement interviews.
- 1. Corporate culture ? Work culture and placements
- Literatura
- povinná literatura
- CHYLKOVÁ, Martina a Janusz KARPETA. Cizojazyčná příprava AJ3. Karviná: SU OPF, 2018, 125 s. info
- RICHARDSON, K. The Business 2.0 Intermediate, Student´s Book. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-230-43788-3. info
- doporučená literatura
- CHYLKOVÁ, Martina. English Grammar Workbook (Professional English 1-3). Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2015. ISBN 978-80-7510-171-6. info
- TURNBULL, J., 2015. Oxford Advanced Learner´s Dictionary. Oxford Advanced Learner?s Dictionary, 2015. ISBN 978-0-19-479879-2. info
- ASPINALL, T. and G. BETHEL. Test your business vocabulary in use. Cambridge: CUP, 2007. ISBN 987-0-521-53254-9. info
- MURPHY, R. English Grammar in Use. 3rd Edition. Cambridge: CUP, 2006. ISBN 0521537622. info
- DYNDA, A. a E. DYNDOVÁ. Česko-anglický obchodní poradce. Praha: Pragoeduca, 2004. ISBN 80-7310-017-7. info
- KERNERMAN, L. Password: Anglický výkladový slovník s českými ekvivalenty. Praha: Mladá fronta, 1991. ISBN 80-204-0288-8. info
- Výukové metody
- seminární výuka
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích průběžné testy - písemný 20 bodů/ústní 20 bodů seminární práce 10 bodů zápočtový test 50 bodů 60% požadováno k zápočtu
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Požadavky na studenta: docházka na semináře, průběžné testy.
Hodnotící metody: účast a diskuze na seminářích (10 % hodnocení), průběžný ústní test (15 % hodnocení), průběžný písemný test (15 % hodnocení), závěrečný zápočtový test (60 % hodnocení). - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2022/CVABPEN3