OPF:CVABKJN3 Profesní němčina 3 - Informace o předmětu
CVABKJN3 Profesní němčina 3
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2023
- Rozsah
- 0/0/12. Seminář 12 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CVABKJN3/01: Pá 3. 3. 9:45–11:20 A217, Pá 24. 3. 9:45–11:20 A217, Pá 21. 4. 9:45–11:20 A217, H. Bobáková
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K) && ( CVABKJN1 Profesní němčina 1 || CVABPJN1 Profesní němčina 1 )
Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3.
Studentovi, který získá certifikát z cizího jazyka s mezinárodní platností, bude na požádání uznána příslušná část dle dosažené úrovně jazyka. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 6 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/6, pouze zareg.: 0/6 - Mateřské obory/plány
- Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví (program OPF, B_BPP)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Obchod a marketing (program OPF, B_EM)
- Podnikání (program OPF, B_EM)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Ekonomika cestovního ruchu)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Finance podniku)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Management hotelnictví)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Marketing a obchod)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Podnikání)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_VES)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu úspěšný student dosáhne úrovně 2. stupně B1 (SERR). Předmět je zaměřen především na rozvoj a nácvik samostatného mluveného projevu a poslechových dovedností. Nácvik probíhá formou diskusí, hraní rolí, zpracovávání případových studií a prezentací. V rámci receptivních dovedností, poslechu a čtení, je rozvíjeno rychlé seznámení s textem, obecné porozumění a vyhledávání podrobných informací. Pozornost je rovněž věnována systematickému rozvoji odborného lexika, porozumění a studiu kolokací a odborných frází. Kromě obvyklých jazykových dovedností si student prohloubí dovednosti vyhledávat tematicky zaměřené informace na Internetu. Dále si rozšíří schopnost samostatné práce s interaktivními studijními materiály (DVD-ROM - mj. audio a video nahrávky).
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student umět: -prezentovat firmu, oddělení ve firmě, -prezentovat produkt, -vyjednat termíny a zakázky, -navazovat kontakty na veletrhu, -prezentovat se na veletrhu, -realizovat zakázky -řešit problémy ve firmě.
- Osnova
- 1. Firmenporträt
2. Abteilungen und Aufgaben
3. Produkt
4. Der Weg zum Auftrag
5. Terminplanung
6. Problemlösung
7. Messebeteiligung
8. Messe-Vorbereitung
9. Kontakte auf der Messe
10. Auftragseingang
11. Planung der Auftragsabwicklung
12. Projektplanung
13. Teilschritte in der Reihenfolge
1. Firmenporträt
Firma, Produkt, Mitarbeiter, Standort, Unternehmensdaten, die Firma präsentiert sich. Fragewörter.
2. Abteilungen und Aufgaben
Abteilungen - Tätigkeiten, Abteilungen in einer Firma: Verwaltung, Konstruktion, Fertigung, Montage, Lager, Versand, Kundendienst. Vermutungen: könnte, dürfte.
3. Produkt
Was stellt die Firma her? Branchenangehörigkeit. Produktbeschreibung. Verwendungszweck: zum/zur, um ... zu. Klassifizierung: gehören zu.
4. Der Weg zum Auftrag
Der Weg zum Auftrag (Anfrage, Besprechung, Angebot, Auftrag, Auftragsbestätigung, Einverständniserklärung), Zuständigkeiten im Betrieb. Identifikation: Bei... handelt es sich um ein_...- Bei...liegt ein_...vor-...ist ein_...
5. Terminplanung
Termine vereinbaren, verschieben, delegieren, absagen. Eine Besprechung organisieren. Lokale Präpositionen. Begründen: denn, weil, nämlich.
6. Problemlösung
Lösungsvorschläge, Problemlösung in Teilschritten. Argumentieren: Meiner Meinung nach, ich halte nichts davon, ich würde (nicht/kein_). Reihenfolge.
7. Messebeteiligung
Messeziele, Messe-Einrichtungen,-Angebote,-Daten. Gründe für einen Messebesuch. Ziele und Erwartungen: Das Ziel/die Erwartung...zu.... Terminangaben: schon, noch nicht, sofort, bis spätestens, bis zum, am.
8. Messe-Vorbereitung
Messeschwerpunkte, Kundeninteresse, Messe-Checkliste, Messe-Vorbereitung: Wer, was, wann...?
Das Messeteam. Passiv(ersatz): muss/kann... werden, erfolgt, hat zu geschehen, ist zu tun, ist... -bar.
9. Kontakte auf der Messe
Am Messestand, Messegespräche, ein wichtiger Kunde, Perspektiven. Emfehlungen.
10. Auftragseingang
Der Auftrag ist da. Was jetzt? Was vorher? Was danach? Auftragsanalyse. Konjunktionen: als, wenn, nachdem, bevor.
11. Planung der Auftragsabwicklung
Stimmung, Laune, Gefühl. Alles klar? Standard oder nicht Standard? Gespräche über die Auftragsabwicklung. Konditional I und Konjunktiv II: Was würden Sie tun? - Ich würde.... Was hätten Sie getan? - Ich hätte....
12. Projektplanung
Planung ist alles. Was muss erledigt sein. Was muss zuerst erledigt werden, was kann parallel erledigt werden, was hat noch Zeit? Wer ist für die Erledigung zuständig? Attributives Partizip.
13. Teilschritte in der Reihenfolge
Beispiele der Teilschritte bei einer Auftragserledigung: Eingang des Akkreditivs, Herstellung der Teile, Beschaffung der fehlenden Teile, Anfertigung der Konstruktionszeichnungen, Durchführung der Montage.... Reihenfolge. Zustandspassiv.
- 1. Firmenporträt
- Literatura
- povinná literatura
- BOBÁKOVÁ, H. Wirtschaftsdeutsch 1. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-827-8. info
- Dr. Norbert Becker, Dr. Jörg Braunert. Dialog Beruf 3. München: Max Hueber Verlag, 2002. ISBN 3-19-001592-9. info
- Dr. Norbert Becker, Dr. Jörg Braunert. Alltag, Beruf & Co. 5. München: Max Hueber Verlag, 2011. ISBN 978-3-19-501590-5. info
- Buscha, Anne, Linthout, Gisela. Geschäftskommunikation - Verhandlungssprache. München: Max Hueber Verlag, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9. info
- BERGELOVÁ, E. Jazyková obchodní průprava - Deutsch im Berufsleben. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-315-9. info
- Kerstin Namuth, Thomas Lüthi. Gesprächstraining Deutsch für den Beruf. München: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 978-3-19-007246-0. info
- doporučená literatura
- Braunert, J., Schlenker, W. Aufbaukurs Lehrbuch Unternehmen Deutsch. Stuttgart, 2007. ISBN 978-3-12-675745-4. info
- Braunert, J., Schlenker, W. Aufbaukurs Arbeitsbuch Unternehmen Deutsch. Stuttgart, 2006. ISBN 3-12-675746-4. info
- Eismann, V. Wirtschafstkommunikation Deutsch 2. Linz, 2005. ISBN 3-468-90476-2. info
- Výukové metody
- Demonstrace dovedností
- Metody hodnocení
- Kombinovaná zkouška
Demonstrace dovedností při cvičení
Písemný zápočtový test (na principu WRITING) - Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem. Studenti si připraví pro ústní průběžný test ústní projev na jedno z výše uvedených témat výkladu, který je vyučujícím předmětu hodnocen od škály 0 až 20 bodů podle úrovně tohoto projevu. Písemný průběžný test je stanoven na 20 bodů, zápočtový test na 60 bodů. Úspěšné absolvování předmětu je stanoveno získáním alespoň 60 bodů ze 100 možných bodů.
Aktivity Náročnost [h] Konzultace 6 Ostatní studijní zátěž 48 Seminář 6 Zápočet 30 Celkem 90 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2023/CVABKJN3