OPF:KOM514 Multimediální komunikace - Informace o předmětu
KOM514 Multimediální komunikace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2006
- Rozsah
- 1/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 19 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na získávání interdisciplinární orientace v komunikaci prostřednictvím teletechnologických komunikačních prostředků (především počítač, internetová síť; telefonický styk), která je příznačná pro komunikační sféry a situace v pracovním prostředí. Kurz je vystavěn také jako soubor praktických aplikačních postupů - syntéza poznatků a zkušeností, získaných ve všeobecných a komunikačních disciplínách, které poskytuje katedra (fakulta) ve svém studijním programu.
- Osnova
- Struktura kurzu:
1. Specifika komunikačních interakcí v prostředí teletechnologií.
2. Vícekódovost elektronicky zprostředkovaných informací.
3. Pragmatická osnova elektronické komunikace v obchodně-podnikatelské sféře.
4. Sociopsychický status účastníků pracovní komunikace.
5. Téma - podmínky a předpoklady jeho úspěšného zvládnutí v prostředí teletechnologií.
6. Korespondence vektorů mluvenost - psanost v kybernetickém prostoru.
7. Parametry veřejnost - privátnost a oficiálnost - neoficiálnost: možnosti, výhody a rizika jejich průniku v elektronicky zprostředkované pracovní komunikaci.
8. Komunikační charakteristiky internetové pracovní interakce.
9. Internetová etiketa (neetiketa) a její všeobecné determinanty.
10. Požadavky na kultivovanou internetovou pracovní komunikaci.
11. Elektronická pracovní komunikace a komunikační kompetence.
12. Základní interakční modely elektronicky zprostředkované pracovní komunikace.
Obsah kurzu:
1. Specifika komunikačních interakcí v prostředí teletechnologií.
Zavádění nových komunikačních médií jako společenský fenomén 21. století. Komunikační kanály a komunikační média. Komunikační řetězec v prostředí teletechnologií - specifika plynoucí z multidisciplinárních pozic. Elektronická zpětná vazba - podmínky a předpoklady jejího efektivního/efektního vytváření. Výhody a nedostatky elektronicky zprostředkované komunikace.
2. Vícekódovost elektronicky zprostředkovaných informací.
Primární a sekundární kódy v prostředí teletechnologií. Výrazově-formativní prostředky v teletechnologické komunikaci - možnosti výběru, vzájemné zaměnitelnosti. Jazyková složka jako klíčová sémiotická soustava.
3. Pragmatická osnova elektronické komunikace v obchodně-podnikatelské sféře.
Ekonomičnost jako hlavní předpoklad moderních pracovních kontaktů v podnikatelském prostředí. Plánovaní času a elektronicky determinované komunikační interakce. Mechanický a organický informační model.
4. Sociopsychický status účastníků pracovní komunikace
Manažer jako individuálně/sociálně strukturovaná osobnost. Rolové registry, prestiž a interpersonální komunikace. Pracovní zátěž a využívání teletechnologií. Elektronická komunikace - image manažera - goodwill korporace. Navazování a udržování optimálních pracovně-komunikačních vztahů.
5. Téma - podmínky a předpoklady jeho úspěšného zvládnutí v prostředí teletechnologií
Zvládání komunikačního chování a produktivní vyústění pracovních interakcí s ohledem na předpokládaný cíl. Téma - nevyhnutelný společný prostor pro uplatňování vhodné strategie v úspěšné pracovní komunikaci. Strukturování tématu při komunikování v elektronickém prostředí. Výraz v službách významu.
6. Korespondence vektorů mluvenost - psanost v kybernetickém prostoru
Charakteristika a porovnání základních forem komunikace. Ústní pracovní komunikace - pohotové vyvažování napětí mezi automatizovaností a aktualizovaností přímé interakce. Písemná komunikace. Smíšené formy komunikace - vymezení hranic, podstata a uplatnění. Dialog nebo monolog?
7. Parametry veřejnost - neveřejnost a oficiálnost - neoficiálnost: možnosti, výhody a rizika jejich průniku v elektronicky zprostředkované pracovní komunikaci.
Pracovní komunikát - sjednocení objektivních a subjektivních komunikačních předpokladů. Vstup jiných komunikantů do pracovní komunikace. Přímá a zprostředkovaná pracovní komunikace.
8. Komunikační charakteristiky internetové pracovní interakce
Základní terminologie v prostředí teletechnologií. Prostředky pro vymezení modelu internetové pracovní komunikace. Struktura a se
- Struktura kurzu:
- Informace učitele
- Během výuky budou zadány dva průběžné testy a seminární práce. Uvedené aktivity jsou bodově ohodnoceny. Absolvování kurzu je uzavřeno zkouškou. Výsledná známka je dána součtem získaných bodů ze všech aktivit a výsledku závěrečné zkoušky. Pro úspěšné ukončení kurzu je nutno dosáhnout alespoň 70 bodů (70-80=zn.3, 81-90=zn.2, 91-100=zn.1).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2006/KOM514