KCJK017S Eurean Union Communication

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
Seminář 8 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Garance
PhDr. Krystyna Heinz
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvíjet znalosti a dovednosti studentů v oblasti jazykové, interkulturní a komunikativní kompetence tak, aby byli schopni efektivní obchodní interakce s partnery v rámci Evropské unie i mimo ni. Je zdůrazněn empatický přístup ke kulturnímu zázemí partnerských univerzit ve Finsku, Rusku, Řecku, Turecku, ale také jiných zemí, zvláště anglicky mluvících, tak, aby po absolvování předmětu studenti mohli v uvedených zemích studovat a po ukončení univerzitního studia nacházet uplatnění na evropském trhu práce. Je také věnována pozornost neverbálním projevům týkajícím se kineziky, proxemiky, haptiky, chronemiky a vokaliky. Studenti budou seznámeni nejen s procesem akulturace, s fenoménem kulturního šoku, s problematikou kulturních hodnot, stereotypů a předsudků, vlivem náboženství v dané kultuře a specifikem mezinárodního vyjednávání, ale také s klíčovými fakty týkajícími se jednotlivých kultur, která mohou značnou měrou ovlivnit úspěšnost komunikace. Předmět byl převeden do e-learningové podoby.
Osnova
  • l. Diversity of European Union
    Expressing the present
    Describing, giving information, reporting
    2. Marketing and expanding the market area
    Characteristics of Nordic cultures - history, their relationship towards the EU
    Expressing the past
    Asking for information, making requests
    3. Advertizing and sales promotion
    Characteristics of the Finns in international business communication
    Infinitive
    Describing products, offering, promoting, promising
    4. Negotiations and sales
    Characteristics of Turkich culture - history, religion, its relationship towards the EU
    Conditionals
    Agreeing, bargaining, settling

    5. Finance and accounting, payments in foreign trade
    Characteristics of the Turks in international business communication
    Sequence of tenses
    Describing quantities, making plans, talking about obligations
    6. Distribution and transport
    Characteristics of Greek culture - history, religion, its relationship towards the EU
    Prepositions
    Giving instructions, making arrangements, expressing preferences
    7. Foreign travel
    Characteristics of the Greeks in international business communication
    Expressing the future
    Making requests and promises, small talks, persuading
    8. Team building
    Characteristics of Russian culture - history, religion, its relationship towards the EU
    Participles and gerunds
    Asking for opinions, making suggestions, making predictions
    9. Presentations
    Characteristics of the Russians in international business communication
    Passive voice, the language of presentations
    Offering, promoting, describing
    l0.Conflict management
    English speaking countries - their characteristics, history and relationship towards the EU
    Adverbs
    Expressing obligation, indicating responsibilities, conducting a discipline interview
    ll.International trade and multinationals, international comparisons
    Characteristics of the English and Americans in international busiemss communication
    Making comparisons and expressing differences
    Describing, explaining, stating differences
    12.Cross-cultural perspectives and non-verbal comunication in European Union
    Modal verbs, obligation
    explaining, persuading, comparing
Literatura
    povinná literatura
  • HEINZOVÁ, K. European Union(Lectures). Karviná: OPF SU, 2000. ISBN 80-7248-072-. info
  • HEINZOVÁ, K. European Union. Karviná: OPF SU, 1999. ISBN 80-7248-021-0. info
    doporučená literatura
  • KOCOURKOVÁ, J. Jiný kraj, jiný mrav. Praha: Olympia, 2003. ISBN 80-7033-774-5. info
  • COLLIE, J., MARTIN, A. What´ s It Like? Life and Culture in Britain Today. CUP, 2000. info
  • KNEPLER, H., KNEPLER, M. Crossing Cultures. USA: Macmillan Publishing Compaby, 1999. info
  • BAUMANN, Z. Globalizace. Mladá fronta, 1998. info
  • Encyklopedie náboženství. Karmelitánské nakladatelství, 1997. info
  • GUY, V., MATTOCK, J. International Business Book. USA: NTC Business Books, 1995. info
Informace učitele
Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky:
- zvládnutí předepsaného obsahu předmětu
- prezentace zvolené kultury
- seminární práce
- aktivní účast na diskusích
- ústní zkouška
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009.