MAR066 Propagace v cestovním ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Garance
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl kurzu: Posluchači se seznámí jednak s propagací v cestovním ruchu, ale také se vším co úspěšné propagaci předchází (stanovení cílů propagace, stanovení rozpočtu propagace, rozhodování o propagační zprávě, rozhodování o použití média propagace, hodnocení účinnosti propagace, přímý marketing, distribuční cesty v cestovním ruchu, proces komunikace v cestovním ruchu) a co je a co není dovoleno v reklamě.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Marketing cestovního ruchu
    2. Propagační mix marketingu cestovního ruchu
    3. Propagační zpráva
    4. Rozhodování o použití média propagace
    5. Hodnocení účinnosti propagace
    6. Přímý marketing
    7. Distribuční cesty v cestovním ruchu
    8. Proces komunikace v cestovním ruchu
    9. Využití informačních technologií v propagaci cestovního ruchu..

    Obsah kurzu:
    10.Marketing cestovního ruchu
    Specifika služeb cestovního ruchu, marketingový systém, 8 P marketingu cestovního ruchu.
    11.Propagační mix marketingu cestovního ruchu
    Promotion. Reklama. Public Relations. Osobní prodej.
    12.Propagační zpráva
    Plánování propagace, stanovení cílů, strategie a rozpočtu propagace
    13.Rozhodování o použití média propagace
    Dosah, frekvence a účinnost propagace. Druh média propagace. Nosiči zprávy propagace. Načasování média propagace.
    14.Hodnocení účinnosti propagace
    Výzkum účinnosti propagace na prodej. Techniky výzkumu propagace.
    15.Přímý marketing
    Využití databáze cestovního ruchu. Prodejní propagace v cestovním ruchu.
    16.Distribuční cesty v cestovním ruchu
    Řízení distribučních cest v cestovním ruchu. Distribuční spolupráce, konflikt a konkurence v cestovním ruchu.
    17.Proces komunikace v cestovním ruchu
    Výběr komunikačních kanálů. Komunikační mix.
    18.Využití informačních technologií v propagaci cestovního ruchu
    Využití Internetu a TV - Shopu. Státní podpora propagace cestovního ruchu.


    Využití elektronických médií:
    V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívána tato elektronická média: video.
Literatura
    povinná literatura
  • CRHA, I., KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-308-1. info
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
    doporučená literatura
  • FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • SEIFERTOVÁ,V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: Jindřich Kraus - Pragoline, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
  • FERNER, F.-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und. Wien: Österreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
  • FERNER, FRITZ-KARL. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava:SPN, 1993. ISBN 80-0801978-6. info
  • NOVACKÁ, Ĺ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: ELITA, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
  • BÁRTA, V. Propagace. Praha: VŠE, 1993. info
  • MÜHLBACHER, H. Selektivní propagace. Praha: BABtext, 1993. ISBN 80-901444-6-2. info
  • KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
  • HARWAY, CH. Úspěch při získání zákazníků. Praha: Informatorium, 1992. ISBN 80-85427-24-9. info
  • SCHNABEL, H. Marketing v praxi. Praha: ČOaPK, 1990. info
Informace učitele
Požadavky na absolvování kurzu:
Kurz je ukončen seminární prací a ústní zkouškou. Seminární práci studenti odevzdají ve druhé polovině semestru - nejpozději týden před zápočtovým týdnem. Prezentace seminární práce je podmínkou přijetí ke zkoušce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008.