OPF:MARPCSK Cenová strategie a kalkulace v - Informace o předmětu
MARPCSK Cenová strategie a kalkulace v cestovním ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 2/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Milan Němčanský (přednášející)
Ing. Milan Němčanský (cvičící) - Garance
- Ing. Milan Němčanský
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Obsahem přednášek předmětu je seznámení studentů s využitím analýzy v řízení podniku cestovního ruchu, a to jak v časových studiích, pohybových studiích, grafických metodách, humanitních studijních a statistických metodách, s hodnotovou, operační, systémovou analýzou a podpůrnými systémy marketingového rozhodování. Součástí výkladu bude dále metodický postup analýzy a analýza systému organizace cestovního ruchu a ukázka jejího praktického využití. Předmětem zkoumání bude uplatnění ceny a typy kalkulací v cestovním ruchu, DPH a informační systém podniku.
- Osnova
1. Základní pojmy.
2. Management podniku cestovního ruchu
3. Analýza souhrnných výsledků podniku
4. Analýza parciálních výsledků podniku
5. Cena v cestovním ruchu
6. Kalkulace v cestovních kancelářích a u autodopravců
7. Daň z přidané hodnoty v cestovním ruchu
8. Informační a účetní systém podniku
- Literatura
- povinná literatura
- NĚMČANSKÝ, M. Analýza a kalkulace v CR. Karviná: OPF SU, 2001. ISBN 80-7248-094-4. info
- GÚČIK, M., PATÚŠ, P. Cena a cenová politika v hotelierstve a pohostinstve. B. Bystrica: EF UMB, 1997. ISBN 80-967649-2-6. info
- MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
- INDROVÁ, J., PETRŮ, Z., VAŠKO, M. Podnikatelská činnost ve stravování a hotelnictví. Praha: VŠE, 1995. ISBN 80-7079-054-7. info
- KASPAR, C. Úvod do manažmentu cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-3-9. info
- KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- doporučená literatura
- PRAŽSKÁ. L., JINDRA, J. Obchodní podnikání. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1997. ISBN 80-85943-48-4. info
- LESÁKOVÁ, Ľ. Analýza podniku. B. Bystrica: EF UMB, 1996. ISBN 80-88825-84-9. info
- FOTR, J. Jak hodnotit a snižovat podnikatelské riziko. Praha: Grada Publishing, 1992. ISBN 80-85603-06-3. info
- VYSUŠIL, J.,MACÍK, K., FREIBERG, F. Ekonomické výpočty v řídící praxi. Praha: Institut řízení, 1989. ISBN 80-7014-010-0. info
- Informace učitele
- vypracování projektu dle zadání, 70% účast na seminářích, zápočtový test
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/MARPCSK