OPF:MARPMOB Marketing obcí - Informace o předmětu
MARPMOB Marketing obcí
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Vaštíková (přednášející)
- Garance
- Ing. Miroslava Vaštíková
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL) (2)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Kurz objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy.Vysvětluje používání marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
- Osnova
- Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Předmět objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy. Vysvětluje používání specifického marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
1. Vývoj a aplikace marketingové koncepce měst a obcí
2. Poznání marketingového prostředí obce
3. Hledání pozice obce a segmentace zákazníků.
4. Marketingový mix obce
5. Produkt obce
6. Cena a distribuce
7. Komunikační mix
8. Lidé
9. Materiální prostředí
10. Procesy a partnerství
11. Marketingová strategie obce
12. Podnikatelská kultura obce
13. Praktické zkušenosti s marketingem obce
- Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Předmět objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy. Vysvětluje používání specifického marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
- Literatura
- povinná literatura
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Distanční studijní opora. Karviná: SU OPF Karviná, 2006. ISBN 80-7248-386-2. info
- JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
- JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
- doporučená literatura
- REKTOŘÍK, J., ŠELEŠOVSKÝ, J. a kol. Jak řídit kraj, město, obec. Strategie komunikace řízení. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2957-9. info
- SMITH,H. City marketing. Oxford: Univerzity Press, 1993. info
- WELSH, K. Marketing in Local Government. Essex.: Longman House Harlow, 1989. info
- Informace učitele
- seminární práce a její obhájení, písemná forma zkoušky, 70% účast na seminářích
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/MARPMOB