MARPMOB Marketing obcí

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Vaštíková (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Vaštíková
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Kurz objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy.Vysvětluje používání marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
Osnova
  • Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Předmět objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy. Vysvětluje používání specifického marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
    1. Vývoj a aplikace marketingové koncepce měst a obcí
    2. Poznání marketingového prostředí obce
    3. Hledání pozice obce a segmentace zákazníků.
    4. Marketingový mix obce
    5. Produkt obce
    6. Cena a distribuce
    7. Komunikační mix
    8. Lidé
    9. Materiální prostředí
    10. Procesy a partnerství
    11. Marketingová strategie obce
    12. Podnikatelská kultura obce
    13. Praktické zkušenosti s marketingem obce
Literatura
    povinná literatura
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Distanční studijní opora. Karviná: SU OPF Karviná, 2006. ISBN 80-7248-386-2. info
  • JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
  • JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
    doporučená literatura
  • REKTOŘÍK, J., ŠELEŠOVSKÝ, J. a kol. Jak řídit kraj, město, obec. Strategie komunikace řízení. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2957-9. info
  • SMITH,H. City marketing. Oxford: Univerzity Press, 1993. info
  • WELSH, K. Marketing in Local Government. Essex.: Longman House Harlow, 1989. info
Informace učitele
seminární práce a její obhájení, písemná forma zkoušky, 70% účast na seminářích
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013.