MARPPDH Praktické dovednosti v hotelnictví

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Pavlína Šmachová (přednášející)
Pavel Šoučík (přednášející)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavlína Šmachová (cvičící)
Pavel Šoučík (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Nedílnou součástí profesně orientovaných bakalářských programů je vykonání odborné praxe v dostatečném rozsahu, přičemž studijní obor hotelnictví je specifický právě důrazem na praktické zvládnutí vyučované teorie. Předmět Praktické dovednosti v hotelnictví umožní studentu aplikovat doposud získané teoretické a praktické znalosti v praxi zejména v ubytovacích a stravovacích zařízeních. V případě prokázání odborných znalostí a pozitivního přístupu k práci získá student rovněž možnost následného pracovního uplatnění u dané organizace. Studenti absolvují odbornou praxi v odborných činnostech souvisejících s oborem hotelnictví. Smyslem praxe je konfrontace získaných znalostí a dovedností s reálným provozem nejlépe ve 3* - 5* hotelích s možností seznámit se s fungováním všech úseků hotelu. Student jako budoucí pracovník managementu by měl absolvovat praxi na úseku: recepce a rezervací, Food & Beverage, Housekeepingu, ekonomickém a technickém. Nad průběhem praxe dbá pověřený pracovník daného odborného pracoviště
Osnova
  • 1. Ubytovací, stravovací a lázeňská zařízení - rozdělení, charakteristika, specifikace, kategorizace.
    2. Přiblížení ubytovacího zařízení jako organizovaného systému s komplexem všech služeb zařízení - 1.část, služeb ubytovacích, stravovacích, doplňkových, jeho jednotlivých částí - pracoviště Front Office, úsek ubytovací, stravovací, správní úsek, technický, ekonomický, marketingový, úsek doplňkových služeb, pomocné provozy aj.
    3. Přiblížení ubytovacího zařízení jako organizovaného systému s komplexem všech služeb - 2.část.
    4. Přiblížení ubytovacího zařízení jako organizovaného systému s komplexem všech služeb - 3.část.
    5. Základy technologií používaných pro přípravu pokrmů v hotelovém provozu a v zařízeních veřejného stravování dle nejnovějších poznatků a vědy o výživě, poznání zboží a materiálů.
    6. Základy jednoduché obsluhy v odbytových střediscích stravovacích a společensko-zábavních - 1.část, získání znalosti psychologie hostů a pracovníků v hotelnictví s využitím v provozní a řídicí činnosti, získání praktických dovedností v oblasti přípravy složitých a netradičních jídel, v kalkulacích nových výrobků, v organizaci práce, dokončování jídel před hostem.
    7. Základy jednoduché obsluhy v odbytových střediscích stravovacích a společensko-zábavních - 2.část, získání dovedností v organizaci větších společenských akcí s náročným servisem, schopnosti řídit pracovní tým a schopnost organizačně, personálně i finančně zabezpečit konání rozsáhlé společenské akce.
    8. Nápojová kultura - 1.část, sortiment nápojů podávaných v restauračním a hotelovém zařízení.
    9. Nápojová kultura - 2.část, oblast míchaných nápojů, struktura nápojového lístku a cenová tvorba a příprava míchaných nápojů.
    10. Mezinárodní hotelový průmysl, proces plánování, rozhodování, organizování, komunikování, motivování, kontroly a užití všech zdrojů hotelu ke stanovení a dosažení cílů, marketing uplatňovaný v mezinárodním hotelovém a restauračním provozu, uplatňování klasifikace ubytovacích a stravovacích zařízení v zahraničí.
    11. Současná světová gastronomie - 1.část, zvláštnosti jednotlivých národních kuchyní, nové trendy v gastronomii.
    12. Současná světová gastronomie - 2.část, identifikace specifických rysů jednotlivých národních kuchyní a sestavení menu typické pro jednotlivé národní kuchyně.
    13. Lázeňská zařízení - 1.část, využití potenciálu lázeňských zařízení pro rozvoj léčebné a rekondiční turistiky s možnosti organizování volného času klientů.
    14. Lázeňská zařízení - 2.část, uspokojování potřeb skupin zákazníků, vyžadujících zvláštní péči stravování.
    15. Aspekty staveb pro veřejné ubytování a stravování, požadavky kladené na zabezpečení funkční i estetické kvality objektu s vhodným dispozičním uspořádáním, odpovídajícím vybavením, technické zázemí zařízení cestovního ruchu.
Informace učitele
Student předloží k zápočtu deník praxe s komentářem o splnění náplně odborné praxe a nabytých dovednostech dle struktury předmětu a zprávu organizace o průběhu odborné praxe.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/MARPPDH