OPF:SV647S Psychologie prodeje a trhu - Informace o předmětu
SV647S Psychologie prodeje a trhu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- ThLic. Cezary Andrzej Mizia, Dr. (přednášející)
ThLic. Cezary Andrzej Mizia, Dr. (cvičící) - Garance
- PhDr. Marie Dočkalová, CSc.
Katedra ekonomie a veřejné správy – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- SV641S Psychologie
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, N_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače ze základními poznatky v oblasti psychologie prodeje a trhu. Úkolem je objasnit řízení prodejních činností, přispět k pochopení psychologických aspektů obchodního jednání a prodeje, které je možno použít ke zvýšení efektivnosti a účinnosti prodeje.
- Osnova
- Struktura předmětu:
1. Psychologie trhu
2. Chování spotřebitele
3. Psychologie prodeje - osobnost prodejce
4. Prezentace produktu, firmy
5. Efektivní komunikace v prodeji
6. Obchodní cyklus - příprava na jednání
7. Obchodní cyklus - vedení obchodního rozhovoru I.
8. Vedení obchodního rozhovoru II.
9. Vedení obchodního rozhovoru III.
10. Budování vztahu se zákazníkem
11. Strategie jednání - vyjednávání
12. Psychologie propagace a reklamy
Obsah předmětu:
1. Psychologie trhu - předmět, základní pojmy, současné trendy.Psychologická dimenze trhu.
2. Chování spotřebitele, rozbor faktorů podmiňující spotřebitelské chování. Kupní motivace zákazníka. Spotřebitelské typologie - diagnostika vlastního zaměření. Řešení modelových situací.
3. Psychologie prodeje - osobnost prodejce. Nároky kladené na osobnost prodejce. Základní znaky úspěšného prodejce. Stabilita, sebevědomí. Image. Jak se vypořádat s neúspěchem.
4. Prezentace produktu prodejce, firmy. Zásady tvorba těchto prezentací a základní poznatky k tvorbě efektivních prezentací Trénink prezentačních dovedností.
5. Efektivní komunikace v prodeji. Jak se vyznat v lidech. Práce s 1.dojmem.Zásady přesvědčivé komunikace. Vybrané komunikační dovednosti: aktivní naslouchání- parafráze, empatie, kladení otázek.
6. Obchodní cyklus - příprava na obchodní jednání. vyhledávání zákazníků a navazování kontaktu. Příprava na obchodní jednání. Představit sebe, firmu, výrobek..Příprava strukturu vedení prodejního rozhovoru Trénink modelových situací
7. Obchodní cyklus - vedení obchodního rozhovoru I. Otevření jednání. Průběh prodejního rozhovoru - sbíraní informací, probuzení potřeby. Nabídková fáze. Používání metody SPIN. Trénink aktivního naslouchání , kladení otázek
8. Vedení obchodního rozhovoru II. Zvládání náročnějších situací v obchodním procesu . Zvládání námitek a pochybnosti zákazníka. Řeč těla v prodejním procesu.
9. Vedení obchodního rozhovoru III. Jak představit cenu. Zvládání námitek při jednání o ceně. Závěrečná fáze: chování prodejce v závěrečné fázi, signály k uzavření smlouvy, jak přimět zákazníka , aby se rozhodl, jak uzavřít obchod.
10. Budování vztahu se zákazníkem. Upevnění vztahu . Napodobování zákazníka jako cesta k vytvoření souladu a bezpečí.Význam péče o zákazníka. Zvládání obtížnějších klientů. Řešení modelových situací. Možnost videoanalýzy.
11. Strategie jednání. Vyjednávání. Proces vyjednávání. Příprava, průběh, ústupky, argumenty, taktika, práce s časem. Vyjednávací techniky.
12. Psychologie propagace a reklamy. Podmínky ovlivňující propagační působení. Úloha subjektu v procesu příjmu propagace a reklamy. Psychologické předpoklady účinné propagace a reklamy. . Vizuální aspekty a její prostředky. Umístění reklamy pod.
V rámci výuky budou využita elektronická média, videoprogramy..
- Struktura předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- KOMÁRKOVÁ, R., RYMEŠ, M., VYSEKALOVÁ, J. Psychologie trhu. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-632-3. info
- GRETZ, K, F., DROZDEK, S. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1990. ISBN 80-85605-03-1. info
- doporučená literatura
- CASSE, P. Jednání se začíná za hodinu - rychlokurs vyjednávání pro začátečníky i pokročilé. Praha: Management Press,, 2004. ISBN 80-85603-65-9. info
- CARON, N. Prodej problémovým zákazníkům - klíč k vyjednávání a přesvědčování. Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0204-5. info
- HELLER, R. Jak úspěšně prodávat. Slovart, 2001. ISBN 80-7209-298-7. info
- WAGE, J. L. Vyjednávání - strategie a taktika. Ostrava, 2000. ISBN 80-7225-034-5. info
- KHELEROVÁ, V. Komunikační dovednosti manažera. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-223-9. info
- KŘIVOHLAVÝ, J. Tajemství úspěšného jednání. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-85623-84-6. info
- BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Výzkum trhu a chování spotřebitele. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-148-9. info
- DOUCHOVÁ, J. A KOL. Základy psychologie trhu. Praha: H + H 1993, 1993. ISBN 80-85787-22-9. info
- Informace učitele
- " Provedení jedné prezentace k danému tématu: prezentace sebe, výrobku, firmy apod. Prezentace v tištěné podobě musí být odevzdána vyučujícímu.
" Seminární práce na dané téma: Tvorba a rozbor modelové obchodní situace.
Splnění uvedených úkolů je podmínkou pro přístup ke zkoušce. Předmět je zakončen ústní zkouškou.
Studenti, kteří absolvují předmět v rámci modulu bakalářské studijní specializace Sociální práce musí absolvovat
" Provedení jedné prezentace k danému tématu: prezentace sebe, výrobku, firmy apod. Prezentace v tištěné podobě musí být odevzdána vyučujícímu.
" Seminární práce na dané téma: Tvorba a rozbor modelové obchodní situace.
Splnění uvedených úkolů je podmínkou pro přístup k zápočtovému testu. Zápočet je splněn při hodnocení minimálně 60% úspěšnosti písemného testu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/SV647S