OPF:SVPMSV Metody sociologického výzkumu - Informace o předmětu
SVPMSV Metody sociologického výzkumu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Ivona Buryová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc. (přednášející)
Mgr. Dagmar Svobodová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ivona Buryová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc. (cvičící)
Mgr. Dagmar Svobodová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc.
Katedra ekonomie a veřejné správy – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- ( EVSESOC Sociologie || EVSPSOC Sociologie || SVESOC Sociologie || SVPSOC Sociologie ) && ( INMEKVB Kvantitativní metody B || INMPKVB Kvantitativní metody B || MMEEKVB Kvantitativní metody B || MMEPKVB Kvantitativní metody B )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Výuka v předmětu je zaměřena k získání vědomostí o základních metodách a technikách sociologického výzkumu tak, aby je bylo možné uplatnit v oblasti sociálního managementu, ve sféře ekonomiky, marketingu a managementu (formulovat výzkumný problém, zvolit vhodné metody a techniky zkoumání, realizovat výzkum, interpretovat výsledky šetření). Výuka je koncipována tak, aby získané znalosti studenti mohli využít také při zpracování bakalářských a diplomových prací, pokud jejich tématika souvisí s realizací výzkumných metod a procedur.
- Osnova
- 1. 1. Charakteristika sociologického výzkumu
2. Druhy sociologického výzkumu a výzkumných procedur
3. Organizace sociologického výzkumu
4. Charakteristika pozorování a rozhovoru, jejich praktické provádění
5. Dotazování a jeho použití při získávání sociologických informací
6. Technika studia dokumentů v sociologickém výzkumu
7. Anketa v sociologickém výzkumu
8. Komunikační výzkum
9. Statistická procedura v sociologickém výzkumu
10. Kvantifikace v sociologickém výzkumu
11. Aplikace statistických postupů v sociologickém výzkumu
12. Sociometrie
13. Aplikace sociologického výzkumu při výzkumu trhu
- 1. 1. Charakteristika sociologického výzkumu
- Literatura
- povinná literatura
- MALÁTEK, V. Metodologie marketingového výzkumu. Karviná: SU OPF, 2001. ISBN 80-7248-119-3. info
- STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X. info
- MALÁTEK, V., POLONSKÝ, D. Metody sociologického výzkumu. Karviná: SU OPF, 1998. ISBN 80-7248-015-4. info
- doporučená literatura
- KOZEL, R., KOL. Moderní marketingový výzkum. Praha: GRADA Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
- SURYNEK, A., KOMÁRKOVÁ, R., KAŠPAROVÁ, E. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4. info
- DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7. info
- WONNACOT, T. H., WONNACOT, R. J. Statistika pro obchod a hospodářství. Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-09-0. info
- LAZARSFELD, P. Počátky komunikačního výzkumu. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7184-342-3. info
- LAMSER, V. Komunikace a společnost. Úvod do teorie společenské komunikace. Praha, 1969. ISBN neuvedeno. info
- Informace učitele
- 1x test v průběhu výuky, minimálně 70 % účast na seminářích, zpracování projektu sociologického výzkumu a jeho prezentace
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/SVPMSV