MAREMAK Marketingová komunikace

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
Přednáška 3 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
MAREMAR Marketing || PEMEMAR Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se vytváření a užití jednotlivým prvkům komunikačního mixu jako je reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct marketing, Sponzoring (nový prvek). Studenti se také dozví zajímavosti ohledně nových trendů v marketingové komunikaci. Obsahem předmětu není pouze charakteristika jednotlivých prvků komunikačního mixu, ale také širší souvislosti jako je legislativní prostředí, psychologie reklamy a její vliv na zákazníky, výzkum a plánování marketingové komunikace, výběr a využití služeb reklamních a mediálních agentur.
Osnova
  • 1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, cílové skupiny zákazníků, segmentace, targeting, positioning
    2. Cíle marketingové komunikace a komunikační proces
    3. Regulace marketingové komunikace, etika v reklamě, mezinárodní regulace
    4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
    5. Reklama
    6. Úloha psychologie v reklamě
    7. Využití emocí a doporučovatelů v reklamním sdělení, sociální reklama
    8. Podpora prodeje, její plánování a užití
    9. Osobní prodej
    10. Public Relations, sponzorství, marketing událostí (Event marketing)
    11. Přímý marketing (Direct Marketing)
    12. Plánování komunikačního mixu
    13. Měření a testování účinků marketingové komunikace
Literatura
    povinná literatura
  • FREY, P. Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-129-1. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Výzkum efektivnosti komerční komunikace. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0789-7. info
  • WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0569-9. info
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M, BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0402-1. info
    doporučená literatura
  • WINTER, F. Právo a reklama v praxi. Linde Praha, 2007. ISBN 978-80-7201-654-9. info
  • FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
  • BLYTHE, J. Essentials of Marketing Communications. Prentice Hall, 2005. ISBN 0 273 65858 1. info
Informace učitele
seminární práce, zápočtový test
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013.