MARK009 Marketing Communication

School of Business Administration in Karvina
Winter 2008
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se především vytváření a užití reklamy a jejím jednotlivým druhům, podpoře prodeje (včetně užití různých forem) a Public Relations. Výklad bude zaměřen především na využití jednotlivých forem marketingové komunikace v obchodě. Schopnost a umění tvůrčím způsobem zvládat uvedené obory umožní mít stále významnější výhodu při uplatnění obchodní firmy (i malé) v sílícím konkurenčním prostředí.
Syllabus (in Czech)
  • Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se především vytváření a užití reklamy a jejím jednotlivým druhům, podpoře prodeje (včetně užití různých forem) a Public Relations. Výklad bude zaměřen především na využití jednotlivých forem marketingové komunikace v obchodě. Schopnost a umění tvůrčím způsobem zvládat uvedené obory umožní mít stále významnější výhodu při uplatnění obchodní firmy (i malé) v sílícím konkurenčním prostředí.
    1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, význam a účel segmentace
    2. Hierarchie cílů komunikačního mixu
    3. Regulace reklamy a podpory prodeje, přibližování se normám EU, etika v reklamě.
    4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
    5. Metody přesvědčování, volba reklamního poselství
    6. Informativní a argumentativní reklama
    7. Emocionální reklama, metody vzbuzování emocí
    8. Přesvědčování pomocí doporučovatelů jako metoda emotivní reklamy
    9. Definice podpory prodeje, její plánování a užití
    10. Měření a testování účinků reklamy a podpory prodeje
    11. Plánování komunikačního mixu, rozpočtování, hodnocení efektivnosti jednotlivých nástrojů
    12. Přímý marketing, moderní metody komunikace
    13. Public Relations, publicita, sociální reklama, marketing událostí
Literature
    required literature
  • TELLIS, J.GERARD. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7. info
  • NĚMEC, P. Public relations. Komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999. ISBN 80-85943-66-2. info
  • OGILVY D. O reklamě. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-83-2. info
  • HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5. info
  • ČEPELKA, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6. info
  • NĚMEC, P. Public relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-20-4. info
  • FORET M. Komunikace s veřejností. Masarykova univerzita, Brno, 1994. ISBN 80-210-1034-7. info
  • BLACK, S. Nejúčinnější propagace. Praha: Grada Publishing, 1994. ISBN 80-7169-106-2. info
    recommended literature
  • BRANNAN, T. Jak se dělá účinná reklama. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85603-99-3. info
  • SCHWALBE, B., SCHWALBE, H. Osobnost, kariéra, úspěch. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-117-8. info
  • VÁŇA, P. Kdy a jak využít přímou reklamu. Praha: Nakladatelství Management Press, 1994. ISBN 80-85603-63-2. info
  • SEWELLOVÁ, S. Umíte dělat reklamu? Praha: Nakladatelství Svoboda, 1994. ISBN 80-205-0423-0. info
  • ZEMAN, H. Ve spárech reklamy. Praha: Nakladatelství Grada, 1994. ISBN 80-85943-80-4. info
  • BUREŠ, I. Marketingově řízená firma. Praha: Nakladatelství Management Press, 1992. ISBN 80-85603-24-1. info
  • WEGNER, M. Podnikatelé a reklama. Praha: Nakladatelství Trizonia, 1991. ISBN 80-900117-2-1. info
  • Engel J., Warshaw M., Kinnear T. Promotional Strategy, Managing the Marketing Communication Process. Irwin, Homewood, USA, 1991. ISBN 0-256-11408-0. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 10 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/MARK009