OPF:MARKPRE Prostorová ekonomika - Informace o předmětu
MARKPRE Prostorová ekonomika
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2008
- Rozsah
- Přednáška 8 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketing a management (program OPF, N_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Prostorová ekonomika zkoumá ekonomické aktivity v prostoru, zkoumá, jak vzniká prostorové uspořádání hospodářství, jak toto uspořádání ovlivňuje aktivitu ekonomických subjektů a jak tyto subjekty zpětně působí na prostorové uspořádání ekonomiky. Cílem předmětu je při respektování současné právní úpravy a všech podmínek svobodného podnikání pochopit základní souvislosti vyváženosti a proporcionality ekonomických aktivit. K tomu by měla nápomoci základní znalost územních aspektů podnikání přes lokalizační teorie ekonomických subjektů hlavních sfér podnikání, až po úlohu státu v rozvoji ekonomických aktivit na jedné straně a lokalizační rozhodování podniků na straně druhé. Předmět je určen především pro pracovníky státní správy a místní samosprávy, ale i pracovníky v soukromém sektoru k orientaci v problematice optimalizace ekonomických aktivit.
- Osnova
- 1. Úvod do prostorové ekonomiky
2. Lokalizační teorie
3. Prostorová dimenze ekonomických aktivit
4. Česká sídelní soustava
5. Prostorové plánování a jeho širší souvislosti
6. Technická infrastruktura
7. Průmyslová výroba
8. Průmyslová politika a investice
9. Odvětvová a územní struktura průmyslu
10. Obchod a maloobchodní síť
11. Územní strategie maloobchodu
12. Příklady úlohy orgánů státní správy a samosprávy-1.část
13. Příklady úlohy orgánů státní správy a samosprávy v rozvoji území- 2. část
- 1. Úvod do prostorové ekonomiky
- Literatura
- povinná literatura
- STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: OPF SU, 2003. ISBN 80-7248-192-4. info
- doporučená literatura
- STARZYCZNÁ, H. a KOL. Exogenni a endogenní faktory regionálního rozvoje - zhodnocení empirických zkučeností a teoretických přístupů k pólům rozvoje. Karviná, 2005. ISBN 80-7248-337-4. info
- JANEČKOVÁ,L., STARZYCZNÁ,H. a KOL. Vytvoření marketingové strategie měst a obcí a její ověření v podmínkách MÚ Karviná. Karviná:OPF SU, 2002. ISBN 80-7248-176-2. info
- DVOŘÁČEK, J. Konkurenční schopnost průmyslu. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0249-6. info
- HLAVÁČ, J., REKTOŘÍK, J., SKŘÍDLOVSKÁ, E. Ekonomika a řízení technické infrastruktury. Brno:ekonomicko-správní fakulta MU, 1996. ISBN 80-210-1483-0. info
- CIMLER, P. Územní strategie obchodních firem. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-950-1. info
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2008/MARKPRE